خرید تولیدات داخلی مورد توجه قرار گیرد

ذاکریان با تاکید بر اینکه ذیحسابان مسئول صیانت از اعتبارات دولت هستند، گفت: خرید از تولیدات استان و خرید از داخل استان مورد توجه مدیران دستگاه های اجرایی قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان خراسان جنوبی، مرتضی ذاکریان در جلسه هم اندیشی شهرداران استان اظهارکرد: طی دو هفته گذشته جلسه ای را با ذی حسابان شهرداری ها برگزار کردیم و مسائل مربوط به ذی حسابانی که در شهرداری ها فعالیت می کنند، مورد بررسی قرار گرفت.

 


مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی با بیان اینکه ذیحسابان امین و دلسوز دستگاه های اجرایی هستند، ادامه داد: با حضور ذیحساب در دستگاه اجرایی می توانیم از انحراف بیت المال جلوگیری کنیم.

 


وی با اشاره به اینکه جلوگیری از انحراف قوانین و مقررات در ابتدای راه امری بسیار مهم و اثر گذار در حفظ بیت المال است، گفت: نظر کارشناسانه ذیحسابان در پرداخت ها مورد توجه قرار گیرد.

 

 

نوفرستی با اذعان به اینکه دیدگاه ما نسبت به ذیحسابان شهرداری ها و ذیحسابان وزارت اقتصاد و دارایی یکسان است، ادامه داد: کاملا بر این مضوع اشراف داریم که به دلیل کمتر بودن استقلال کاری و کمبود نیروی انسانی در شهرداری ها، مشکلات ذیحسابان شهرداری ها از ذیحسابان دستگاه های اجرایی بیشتر است.

 


وی با بیان اینکه در بحث پاسخگویی به مراجع نظارتی هیچ تفاوتی بین ذیحسابان  دارایی و شهرداری ها وجود ندارد، عنوان کرد: اگرچه در قانون به چند جمله در خصوص فعالیت ذی حسابان بسنده شده اما در گذر سال بر این موارد اضافه شده و بر مسئولیت ذی حسابان افزوده شده است.

 


مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ذی حسابان ناظران عالی مالی دولت هستند، گفت: ذیحسابان می توانند بهترین مشاوران مدیران دستگاه های اجرایی باشند.

 


وی با بیان اینکه چهار مرحله نظارتی شامل نظارت های قبل از خرج، حین خرج، بعد از خرج و نظارت های ضمنی را داریم، بیان داشت: نظارت قبل و حین خرج از مهم ترین بخش های نظارتی است که توسط ذیحسابان انجام می شود.

 

 

وی گفت: اگر ذی حسابان نیاز به معاضدت حقوقی و قضایی داشته باشند ما در اقتصاد و دارایی استان این همکاری را خواهیم داشت.

 

 

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه ذیحسابان و مدیران دستگاه اجرایی لازم است که خریدهای دستگاه ها از بازار داخل و تولیدات ایرانی را مورد توجه قرار دهند، تصریح کرد: استاندار خراسان جنوبی همواره به استفاده از ظرفیت خریدهای داخل  استان و گردش نقدینگی فعالیت های اقتصادی در داخل استان تأکید کرده اند که باید مورد توجه مدیران و شهرداران قرار گیرد.

 


ذاکریان یادآور شد: در فرایند مناقصات نیز باید تابعی از قیمت، کیفیت و زمان مورد توجه قرار گیرد.

 


وی با اشاره به سامانه های متعدد مالی و اداری که دستگاه های اجرایی با آن رو به رو هستند، گفت: این موضوع یکی از آسیب های دستگاه های اجرایی است و نیاز است یک پنجره واحد داشته باشیم.

 


مدیرکل  امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی ادامه داد: طبق تکلیف قانونی حسابرسی از شهرداری ها در دستور کار قرار گرفته که بیشتر جنبه پیشگیری دارد.

 

 

 

 

کد خبر 1230281

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha