رجوع به معارف قرآن و اهل بیت(ع)، لازمه حل معضلات فرهنگی و اجتماعی است

عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تصریح کرد: باید بدانیم که لازمه حل معضلات فرهنگی و اجتماعی، رجوع به معارف ناب قرآن و اهل بیت(ع) است.

حجت الاسلام والمسلمین سید علی اکبر حسینی رامندی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم با اشاره به اینکه رجوع به معارف قرآن و اهل بیت(ع)، لازمه حل معضلات فرهنگی و اجتماعی است گفت: ما هر وقت که از ثقلین فاصله گرفته ایم، آسیب هایش را دیر یا زود دیده ایم و از آن سو هر گاه که به سمت آموزه های ناب قرآن و عترت حرکت کرده و جامعه خود را با آن هماهنگ نموده ایم، آثار و برکاتش را هم مشاهده کرده ایم.

 

عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با اشاره به اهمیت جایگاه مردم در آموزه های اسلامی گفت: وقتی در رابطه با حقوق مردم از عدالت سخن به میان می آید باید توجه داشت که عدالت آن است که هر چیزی را در جای خود قرار دهیم و این امر زمانی میسر می شود که پیش از هر چیز جایگاه مردم در تحقق عدالت را به خوبی بشناسیم و در وهله بعد موانع فراروی تحقق عدالت را برداریم.

 


وی خاطرنشان کرد: بی شک لازمه حفظ عزت و کرامت انسانی، تحقق عدالت است و در این رابطه باید تلاش حاکمیت در این راستا و جهت باشد که عدالت در عرصه های مختلف محقق گردد.

 


این استاد حوزه و دانشگاه همچنین بر لزوم توجه به خواسته ها و مطالبات به حق مردم تأکید کرد و افزود: اگر حرف ها و خواسته های مردم شنیده شده و در راستای تحقق آن ها گام برداشته شود، قطعاً بسیاری از نارضایتی ها به تدریج کاسته شده و جامعه در مسیر وحدت و همبستگی توأم با محبت و مهرورزی حرکت می کند اما اگر این طور نباشد، لاجرم باید منتظر تبعات نامطلوب در ابعاد و ساحت های مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و ... بود.
 

کد خبر 1230650

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha