فیلمساز اردنی از طریق واقعیت مجازی با اسلام هراسی مبارزه می کند

یک فیلمساز اردنی به کمک فیلم های واقعیت مجازی درباره تاریخ اسلام با تعصباتی که نسبت به مسلمانان وجود دارد، مبارزه می کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «دیلی صباح»، یک فیلمساز اردنی به همراه همسرش که تهیه کننده است به کمک فیلم های واقعیت مجازی درباره تاریخ اسلام با  تعصباتی که نسبت به مسلمانان وجود دارد، مبارزه می کنند.

«سماح صافی بایزید» یکی از مالکان «تولیدات رسانه ای لایت آرت» به خبرگزاری آناتولی  گفت: ما بیش از 10 سال است که تهیه کننده و فیلمساز بوده ایم، اما هرگز فکر نمی کردیم دست به چنین کاری بزنیم. ایده فیلم‌های واقعیت مجازی درباره فرهنگ اسلامی زمانی به وجود آمد که سماح و همسرش به این نتیجه رسیدند که چرا مسلمانان نباید تولیدات سرگرم کننده داشته باشند.

 

وی در این باره گفت: اگر بتوانیم داستان ها و میراث خود را بگوییم و تاریخ اسلام را به شیوه ای فوق العاده سرگرم کننده با استفاده از فناوری پیشرفته و نرم افزارهای خود توسعه دهیم، می توانیم کمک بسیار بزرگی به مسلمانان کنیم.

سماح  تصریح کرد که شرکت او به هدف سرگرمی و آموزش مردم دست یافته است.

 

این شرکت فیلم هایی به هشت زبان از جمله ترکی تولید می کند، چهار فیلم واقعیت مجازی درباره میراث اسلامی دارد و پنجمین و ششمین فیلم را در سال آینده تولید می کند.

این زن مسلمان 33 ساله برای شرکت در یک کنفرانس دو روزه به میزبانی انجمن زنان و دموکراسی، یک گروه مدافع زنان مستقر در استانبول همراه با وزارت خانواده و خدمات اجتماعی ترکیه در استانبول حضور پیدا کرد.

 

سماح در حاشیه این اجلاس به خبرگزاری آناتولی گفت: من اینجا هستم تا درباره تصویر زنان و معرفی زنان در رسانه ها صحبت کنم.

وی افزود: من بیش از 12 سال در این صنعت کار کرده‌ام و در ایالات متحده زندگی می‌کنم و می‌بینم که چگونه نحوه بازنمایی زنان به‌ویژه زنان مسلمان در رسانه‌ها مستقیما بر نحوه رفتار با ما تاثیر می‌گذارد و باعث اسلام‌هراسی می‌شود.

 

این فیلمساز اردنی تبار گفت که او درباره اهمیت بیان داستان‌های شخصیت‌های مسلمان صحبت خواهد کرد.

او به همراه همسرش محمد، پنج سال پیش موسسه لایت آرت را تأسیس کرد.

 

سماح در این باره گفت: ما تصمیم گرفتیم برای مخاطبان مسلمان در سراسر جهان سرگرمی تولید کنیم و شروع به تاسیس یک شرکت کامپیوتری کردیم.

کارگردان مستقر در واشنگتن همچنین درباره واکنش های تماشاگران صحبت کرد و گفت:تماشاگران غیرمسلمان از دانستن حقایقی درباره فرهنگ مسلمانان که تا قبل از تماشای فیلم نمی‌دانستند، شگفت‌زده شدند.

او گفت: ما این پروژه را در نیویورک انجام دادیم تا فرهنگ اسلامی خود را به اشتراک بگذاریم؛غیرمسلمانان آن را دوست داشتند و گفتند که از به دست آوردن این اطلاعت بسیار آموزنده خرسند هستند.

 

به گفته سماح، آنها فکر می کردند که اسلام دین خشونت است و  زنان در اسلام شهروند درجه دوم هستند و توسط مردان کنترل می شوند اما بعد از دیدن فیلم نظر آنها تغییر کرد.

وی افرود: این یکی از دلایلی است که مردم را آموزش دهیم ،به آنها درباره میراث و فرهنگ اسلامی خود بگوییم و داستان خودمان و روایت خودمان را بازگو کنیم.

کد خبر 1230655

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha