کارگاه های جشنواره «ایران آینده» گفت و گو محور برای پاسخگویی  به نیازهای نوجوانان است

جلال اسعدی با بیان اینکه کارگاه های جشنواره «ایران آینده» آموزش محور متناسب با روحیات نوجوانان به عنوان آینده سازان ایران است،گفت: این کارگاه ها گفت و گو محور است و برای پاسخگویی به نیازهای نوجوانان است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، جشنواره «ایران آینده» همزمان با فرا رسیدن هفته ملی نوجوان، سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با همکاری شبکه امید و سایر نهادهای فعال در حوزه نوجوانان  از ۱۱ تا ۲۰ آبان هر روز از ساعت ۱۵ تا ۲۲ در باغ کتاب تهران در حال برگزاری است؛  در جشنواره «ایران آینده» برنامه‌های متنوعی در راستای علایق نوجوانان گروه سنی ۹ تا ۱۸ سال اجرا می شود؛ این  برنامه‌ ها به گونه‌ای پیش‌بینی شده که برای کودکان هم قابل استفاده باشد و فضای شاد و مفرح برای خانواده‌ها نیز فراهم شده است. جشنواره «ایران آینده» از چهار بخش اصلی بازی‌ها، غرفه‌ها، استیج و نمایش فیلم تشکیل شده است. بخش بازی‌ها شامل دو قسمت است؛ قسمت اول به بازی‌های حرکتی مانند چالش‌های فوتبالی، لیزرتگ، اسکیت، زیپ‌لاین، بادبادک‌بازی، تیراندازی و... اختصاص دارد و قسمت دوم شامل بازی‌های رومیزی، لیگ فیفا و بازی‌های کنسولی خواهد بود.  همه بازی‌ها به صورت مسابقه برگزار می‌شود و برندگان در هر روز جوایزی دریافت می‌کنند. در روز پایانی از همه برندگان دعوت می‌شود و با برگزاری مسابقه بین آنها، جایزه ویژه‌ای به قهرمان قهرمانان تعلق می‌گیرد، در رابطه با  برگزاری این  جشنواره و  تاثیر آن بر نیازها و خوست های فکری و روحی نوجوانان با « جلال اسعدی»، مدیریت فرهنگی و هنری منطقه 21  و برگزار کننده غرفه بادبادک ها در باغ کتاب  به گفتگو نشسته ایم که در زیر می آید:

 

در جشنواره «ایران آینده» با تمرکز بر علایق و نیازهای نوجوانان برگزار شده است غرفه بادبادک با چه رویکردی برپا شده است؟

 

غرفه بادبادک ویژه گروه نوجوان است ، با توجه به اینکه  این گروه سنی دارای  شور و هیجان  بسیاری است  از بادبادک به عنوان ابزاری برای آموزش نوجوانان استفاده شده است. در این غرفه ضمن آموزش به کودکان برای هوا کردن بادباک، استیبل کردن آن می توان گفت یک کارگروهی برای ایجاد  شادی و هیجان در نوجوانان است.  این غرفه از ساعت 9 صبح تا 13 ویژه بازی های گروهی برپاست به 120 نفرخدمات رایگان می دهد و بعد از ظهر ها نیز از ساعت 15 تا 20 به کودکان آموزش هوا کردن بادبادک می دهد چرا که بسیاری از نوجوانان تجربه این کار را ندارند چون در محیط آپارتمان بزرگ شده اند و در آنجا فضایی برای هوا کردن بادبادک وجود ندارد  و بنابراین نیاز است که به آنها آموزش بدهند.

 

برپایی این جشنواره در شرایط فعلی و تمرکز بر آموزش نوجوانان و توجه به نیازهای آنها به عنوان آینده سازان ایران چه ضرورتی دارد؟

در این موقعیت زمانی نسل نوجوانی که با آنها روبرو هستیم نسل متفاوتی است نیازها و خواست های آنها متفاوت از ماست، اگر از آنها غفلت کنیم آینده را از دست می دهیم چرا که این نوجوانان آینده ساز کشور ایران در آینده هستند، بنابراین بر اساس نیازهای فکری و روحی باید به آنها آموزش های لازم را بدهیم  چرا که خیلی از آموزش ها در فضای خانوادگی نیست و در فضای مجازی هم  نیست ما نباید  از اینها غفلت کنیم باید این آموزش ها در دسترس آنها قرار گیرد.

 

کارگاه های آموزشی که در جشنواره «ایران آینده» برپا می شود چه مواردی را به نوجوانان اموزش می دهد؟

بسیاری از کارگاه هایی که در این جشنواره برپا شده است، کارگاه گفت و گو محور است و سعی می شود تا خواسته ها و نیازهایی را که از نوجوانان دریافت می کنیم پاسخگویی مناسب به آنها را داشته باشیم؛ این بهتر از این است که نسبت به نیازهای آنها پیش فرض هایی داشته باشیم. این گفت و گو در راستای تسهیل گری شخصیت کودکان برای آینده کشور است.

 

آیا در بخش مسابقه جشنواره «ایران آینده» از نوجوانان تقدیر می شود؟

در بخش مسابقه بادبادک کودکانی که بهترین عملیات پروازی بادبادکرا  دارند جوایز مختصری به آنها  داده می شود  و در پایان جشنواره به برترین ها جوایزی تعلق می گیرد.

کد خبر 1230742

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha