اهدای  یک هزار و ۵۰۰ جلد کتاب به ارزش ۶۰۰ میلیون ریال به کتابخانه های کانون های مساجد همدان

ناهیدی فرد گفت: همزمان با هفته کتاب یک هزار و ۵۰۰ جلد کتاب به ارزش ۶۰۰ میلیون ریال به کتابخانه های کانون های فرهنگی هنری مساجد سراسر استان همدان اهدا می شود.

 

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان همدان، «حمید رضا ناهیدی فرد» ، ظهر امروز ( ۱۸ آبان)  در نشست خبری با خبرنگاران همدان به مناسبت هفته کتاب گفت: اهمیت مطالعه و افزایش فرهنگ کتابخوانی در جامعه بسیار مهم است چرا که این موضوع خود باعث افزایش بصیرت و آگاهی مردم در برخورد با مسائل و مشکلات مختلف می شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان همدان افزود: در سی و یکمین دوره هفته کتاب و کتاب خوانی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان همدان برنامه های را در دو بخش نرم افزاری و سخت افزاری پیش بینی کرده است.

 

وی ادامه داد: ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی ، رونق بخشی به کتابخانه های مساجد، احیای نقش کتابخانه های مساجد در اعتلا ی فرهنگ عمومی ،و تقویت فعالیت های مردمی در حوزه کتاب و کتابخانه ای را از اهداف فعالیت های کابخانه های مساجد عنوان کرد.

 

وی با بیان اینکه کتابخانه های مساجد از مردمی ترین کتابخانه ها هستند که در حوزه مدیریتی و فعالیتی از پتانسیل مردم استفاده می کنند، گفت: اجرای طرح شنبه های با کتاب از برنامه های است که در طی سال و در هفته کتاب با قوت اجرا می شود.

 

ناهیدی فرد بیان کرد: کتاب« ستاره ها چیدنی نیستند » و کتاب « داداش ابراهیم آقا محسن و علی لندی» در حوزه کودک و نوجوان در زیست بوم سامانه بچه های مسجد بار گزاری شده است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان همدان افزود:ت ولید کتاب صوتی نیز به همت اعضای کانون های مساجد در سامانه بچه های مسجد پیش بینی شده است که امسال دومین کتاب صوتی با عنوان «حوزه خون» اثر فاطمه سادات میر عالی به صورت صوتی  پیش بینی شده است.

 

وی به برنامه های اجرای هفته کتاب در کتابخانه های کانون های فرهنگی هنری مساجد سراسر استان اشاره کرد و گفت: برگزاری مسابقات مختلف کتابخوانی، تکریم از فعالان حوزه کتاب و همچنین مولفین حوزه مسجد، برپایی نمایشگاه کتاب در صحن کتابخانه های درجه یک مساجد، اجرای طرح پایش کتاب به منظور به روز رسانی کتابخانه ها، اهدا 1500 جلد کتاب به ارزش 600میلیون ریال بین 25 کتابخانه کانون مسجدی و برگزاری مسابقه کتابخوانی سواد رسانه ای در حوزه بچه های مسجد  از دیگر فعالیت های اجرای  در هفته کتاب است.

 

ناهیدی فرد اظهار داشت: بیش از 290 کتابخانه مخزن دار و باز در جوار کانون های فرهنگی هنری مساجد استان همدان فعال هستند .

 

 

 

 

.

 

کد خبر 1230744

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha