روحیه ایثار و شهادت محور ایستادگی ملت در برابر فتنه انگیزی دشمنان است

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه عشایر غیور ایران دژی محکم و استوار در برابر دشمنان هستند، گفت: روح سلحشوری، پاسداشت خون شهدا، روح ایثار و شهادت و دفاع از داشته های بزرگ این ملت، باعث شد ملت ما در برابر این فتنه انگیزی بایستد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران، عصر امروز(۱۸ آبان) در یادواره شهدای ایل خزل در روستای زنجیره علیا از توابع این استان، اظهار کرد: غیور مردان و غیور زنان ایران اسلامی بیش از ۴۰ سال است که حماسه ای که در ابتدای جنگ پدرانشان، همسرانشان و فرزندانشان آفریدند را پاس می دارند.

 

« سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی» تصریح کرد:  در ابتدای روزهای جنگ یک نیروی منسجم سازماندهی شده آموزش دیده در میدان عملیات نداشتیم، تازه انقلاب شده بود و به پیروزی رسیده بود، نیروهای مردمی که بنیانگذار انقلاب اسلامی بودند در حال تجربیات اولیه برای اداره کشور بودند و در این زمان نیز درگیر اقدامات تجزیه طلبانه شدند و این گروهک های تجزیه طلب را کنترل نکرده بودند که دشمن خارجی با پشتیبانی همه قدرت های مادی جهان به این سرزمین یورش برد.

 

وی افزود: مردان و زنان مرزنشین ما، عشایر ما به میدان آمدند و اولین مدافع کشور در برابر رژیم بعث بودند و مانند یک دژ محکم و استوار در مقابل هجوم این دشمن ایستادند و نمونه بزرگ آن ایستادگی مردم ایلام در برابر همان اوایل جنگ برای بیرون راندن دشمن بعثی در عملیات آزادسازی میمک است.

 

قاضی زاده هاشمی تصریح کرد: عشایر غیور در همه مرزهای ایران اسلامی پاسدار مرزهای این سرزمین و تمامیت ارضی شدند، به میدان آمدند و در جریان دفاع مقدس احساس وظیفه کردند به میدان آمدند به طوری که مقام معظم رهبری فرمودند عشایر در جنگ خوب به میدان آمدند و ابراز رضایت از نقش آفرینی عشایر در پس زدن دشمنان این سرزمین داشتند.

 

رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران یادآور شد: حضرت امام راحل بارها از نقش سترگ عشایر عزیز از حفاظت این سرزمین تقدیر کردند و ما مدیون فداکاری های عشایر هستیم، مردم عشایر در کنار رزمندگان رزم کردند و با سلاحی که داشتند به جنگ دشمن سر تا پا مسلح و به جنگ تانکها رفتند.

 

وی افزود: مردم ایل خزل در روزهای آغازین دفاع مقدس، با حضور در عملیات آزادسازی میمک به دشمن بعثی اخطار دادند که نمی تواند به فکر تعرض به خاک پاک این میهن عزیز و مقدس باشد و نامشان  به عنوان فاتحان میمک در تاریخ ماندگار شد و در این راه شهدای زیادی به انقلاب اسلامی تقدیم کردند.

 

قاضی زاده هاشمی ابراز کرد: عملیات آزادسازی میمک با دلاورمردی ایل خزل اتفاق افتاد و این بلندی ها باز پس گرفته شد و این اولین عملیات پیروزمندانه رزمندگان اسلام در ابتدای جنگ بود و امروز از برکت خون شهیدان هیچ دشمنی جرات نگاه تعرض آمیز به سرزمین اسلامی ندارد.

 

وی بیان کرد: خیلی از  کشورها امروز در دنیا خود را از قدرت های نظامی جهان می دانند و به تمام کشورهای منطقه هجوم نظامی کرده اند ولی جرات نزدیک شدن به مرزهای ایران اسلامی را ندارند و این در نتیجه فداکاری رزمندگان اسلامی در دفاع مقدس است.

 

رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران  گفت: در حوادث اخیر نیز این روح سلحشوری، پاسداشت خون شهدا، روح ایثار و شهادت و دفاع از داشته های بزرگ این ملت، با وجود تبلیغات سهمگین  دشمن که همه ظرفیت های تبلیغاتی و رسانه ای را به میدان آورده بود، باعث شد ملت ما در برابر این فتنه انگیزی بایستد و باز هم ثابت کند که ملتی که شهادت دارد اسارت ندارد.

 

قاضی زاده هاشمی بیان کرد: مردم بصیر و انقلابی ایران اسلامی در طول پیروزی انقلاب اسلامی و در طول بیش از ۴۰ سال از انقلاب و دستاوردهای نظام اسلامی دفاع کرده اند  و امروز به یاد شهدا بعد از ۴ دهه یک همایش بزرگ و بی نظیر برقرار  کرده اند که اعلام کنند که پای خون شهدا، آرمان های امام  راحل و رهبر معظم انقلابی هستند و این مسیر را ادامه می دهند.

 

وی بیان کرد: امروز وظیفه همه دولتمردان خدمت به مردم است و دولت سیزدهم بر خود فرض می داند که با کار شبانه روزی و خدمت بی منت، حضور در میدان به وظیفه رسیدگی به امور مردم انجام وظیفه کند و با گره گشایی و ایجاد اشتغال و رفاه  مردم خدمت کند، دولت سیزدهم  خدمت به مردم را بزرگترین افتخار خود می داند.

 

رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران خاطرنشان کرد: امروز ظرفیت های بزرگ این ملت به جایی رسیده است که با وجود همه تحریم ها به سطحی از دانش و توانایی رسیده ایم که در مدت کوتاهی چندین ماهواره به فضا می فرستیم و به باشگاه فضایی ها جهان پیوسته ایم که موجب تعجب دشمنان ما شده است.

 

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه امروز نیاز جهان به ایران قوی و قدرتمند روز به روز بیشتر می شود، خاطرنشان کرد: قدرت های نظامی و اقتصادی جهان برای اداره کردن کشور خود به کمک ملت ایران نیازمند هستند و  ایران امروز قدرتمندانه در سطح جهان حاضر شده و تبدیل به یک قدرت معنوی بزرگ در جهان شده است.

 

گفتنی است، دومین یادواره ۴۰۰ شهید ایل خزل  عصر امروز در روستای زنجیره علیا با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، استاندار ایلام،  نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی، مسئولان کشوری و لشکری و سرتیپ شادمانی معاون هماهنگ کننده قرارگاه خاتم الانبیا برگزار شد.

 

کد خبر 1230889

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha