حجاب و‌ عفاف جزو نوامیس قانون و‌ تغییر آن غیرممکن‌ است

آیت الله ملک حسینی مسئله حجاب و‌ عفاف را جزو نوامیس قانون و‌ تغییر آن را غیرممکن‌ دانست و گفت: ما باید با برگشت به مدارس و‌ تربیت صحیح در آن، سبک زندگی ها را ساماندهی کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، آیت الله «سیدشرف الدین ملک حسینی» در نشست هم اندیشی مشورتی و روشنگری مسائل روز به ویژه حوادث اخیر در کشور، با اشاره به اینکه هر چیزی باید در راستای عدالت باشد، اظهار کرد: ضرورت دارد در مسائل فرهنگی و اقتصادی عدالت را اجرا کنیم تا بتوانیم شاهد جامعه ای سالم و پویا باشیم.

 

نماینده مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری مسئله حجاب و‌ عفاف را جزء نوامیس قانون و‌ تغییر آن را غیرممکن‌ دانست و گفت: ما باید با برگشت به مدارس و‌ تربیت صحیح در آن، سبک زندگی ها را ساماندهی کنیم و‌ اهمیت نقش حجاب ، عفاف و‌ حیا برای دانش آموزان شفاف بازگو‌ کنیم.

 

وی ضمن تاکید بر اینکه عقب نشینی از آرمان ها به معنای شکست در مقابل دشمن است، افزود: اگر ما کوتاه بیاییم پیروزی را تقدیم دشمن کرده ایم و این موضوع با آرمان های انقلاب بسیار متناقض است.

 

آیت الله ملک حسینی با اشاره به اتفاقات اخیر آنهم در میان قوم لر، گفت: در اتفاقات اخیر کمترین میزان بی حرمتی به لباس و روسری در میان قوم لر اتفاق افتاد.

 

این استاد حوزه خاطرنشان کرد: باید بر غیرت قوم بزرگ لر درود فرستاد و برای نسل های امروز ما این غیرت و ناموس پرستی بازگو شود تا در آینده به مشکلات این چنینی برخورد نکنیم.

 

وی در زمینه رعایت اصول امر به معروف و نهی از منکر هم گفت: اگر ما به صورت لایه بندی و طبقه بندی برای امر و معروف و نهی از منکر عمل نکردیم، معنی آن این است که نخواسته ایم نتیجه دهد و امروز یکی از مشکلات جامعه ما همین است.

 

آیت الله ملک حسینی در زمینه فضای گفتمان هم گفت: فضای گفتمان نیاز به افراد متخصص برای بیان موضوعات دارد و اگر غیر از این حوزه باشد، قطعا خلاف بوده و تصمیم بر نابودی اهداف گفتمان است.

 

نماینده مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری گفت: باید به آینده امیدوارانه نگاه کرد، چرا که فتنه ها تمام خواهد شد اما بسیار ناراحت کننده خواهد بود که با اعمال و رفتارمان به ویژه مسئولان، فتنه دیگر در کشور عزیزمان رخ دهد.

کد خبر 1230933

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha