بودجه صندوق بیمه اجتماعی به طور کامل تامین و پرداخت شد

برقراری با اشاره به ضرورت تغییر رویکرد به نگاه انقلابی و اقدام جهادی در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر، گفت: بودجه این صندوق امسال برای نخستین بار به طور کامل تامین و پرداخت شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، «بیت الله برقراری» امروز(19 آبان) در جلسه شورای اداری استان لرستان، اظهار داشت: خدمات دهی صندوق صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر، مانند تامین اجتماعی و برای کشاورزان، روستاییان، عشایر و ساکنان شهرهای زیر ۲۰ و شامل پرداخت مستمری، از کار افتادگی و مستمری بازماندگان می شود.

 

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور افزود: حدود ۳۰ میلیون نفر افراد ۱۸ تا ۵۰ ساله معادل حدود یک سوم جمعیت کشور، جامعه هدف صندوق هستند.

 

وی با تاکید بر ضرورت تغییر رویکرد به نگاه انقلابی و اقدام جهادی در این صندوق عدالت گستر اجتماعی، اظهار داشت: طی فعالیت دولت سیزدهم در یک بازه یک ساله یک میلیون بیمه شده توسط این صندوق جذب شد که معادل فعالیت ۱۰ سال گذشته است.

 

برقراری ادامه داد: امسال با حمایت های جدی دولت، سطوح درآمدی افزایش داده شد و به بیش از ۶۰ درصد و به طور کامل پرداخت شد در حالیکه این امر در سال های گذشته انجام نشده بود.

 

وی تاکید کرد: استان ها ظرفیت بسیار بزرگی هستند که چنانچه کمک کنند شاهد تحولات عظیمی خواهیم بود، چراکه با بیمه اقشار خاص از فقر مطلق جلوگیری کنیم که این نقش حاکمیتی صندوق می باشد.

 

برقراری ادامه داد: نقش دوم این صندوق نیز ثبات و پایداری است و بر اساس آمار به ازای هر ۱۰ ورودی به صندوق یک نفر بازنشسته می شود که بر این اساس برنامه افق ۵ ساله تدوین شده است.

 

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان ، روستاییان و عشایر کشور همچنین با اشاره به اهمیت حوزه های اجتماعی افزود: توجه به توده های مردم، رفاه، امنیت اجتماعی و قضایی با حوزه اجتماعی مرتبط است و هرچه توجه به این حوزه بیشتر بود موفق بوده ایم.

کد خبر 1231044

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha