توازن منابع و مصارف در استان‌های کمتر توسعه یافته لحاظ نشود

قناعت بر درنظر گرفتن خط اعتباری ویژه برای استان‌های کم برخوردار تاکید کرد و گفت: بانک مرکزی در استان‌های کمتر توسعه یافته، توازن منابع و مصارف را لحاظ نکند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، جواد قناعت ظهر امروز پنج شنبه (۱۹ آبان) در دیدار فعالان اقتصادی خراسان جنوبی با رئیس قوه قضاییه با اشاره به اقدامات دولت سیزدهم در حوزه اقتصادی در این استان اظهار کرد: در نیمه نخست امسال، ۵۴ واحد تولیدی در بخش‌های خدمات، معدن، صنعت و کشاورزی با سرمایه‌گذاری یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان در خراسان جنوبی به بهره‌برداری رسید که به دنبال آن برای یک‌هزار و ۴۵ نفر اشتغال ایجاد شده است.

 

نماینده دولت در خراسان جنوبی از احیای ۱۰۲ واحد تولیدی از ابتدای سال جاری با پرداخت ۲۰۹ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات در استان خبر داد و گفت: با این مهم برای ۵۱۱ نفر اشتغال ایجاد شده است.

 

وی برگزاری ۳۳ جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در استان و بررسی مشکلات ۷۵ واحد تولیدی را از دیگر اقدامات اعلام کرد و با بیان اینکه در این جلسات ۸۹ مصوبه عملیاتی شده است، افزود: از ابتدای سال جاری ۳۲ واحد تولیدی که زیر ظرفیت اسمی خود کار می‌کردند مجدد با حمایت ویژه به ظرفیت اسمی خود بازگشتند.

 

قناعت با بیان اینکه ۲۵ واحد تولیدی و صنعتی در یک سال گذشته به بهره‌برداری رسیده است، گفت: استان خراسان جنوبی رتبه دوم کشور را در احیای واحدهای تولیدی کسب کرده است.

 

وی به صدور 9 مجوز سرمایه گذاری خارجی برای طرح‌های سرمایه گذاری در 2 حوزه صنعت و معدن و کشاورزی هم اشاره کرد و خاطرنشان کرد: در سال گذشته 2 هزار و 800 طرح از محل بند «الف» تبصره 18 و سه هزار و 850 طرح هم توانسته اند از محل تسهیلات تبصره 16 در استان استفاده کنند.

 

وی کمبود نقدینگی بانک های استان را مهمترین مشکل حوزه اقتصادی و سرمایه‌گذاری اعلام کرد و گفت: به همین دلیل در نرخ رشد اقتصادی جزو استان‌های رده پایین کشور هستیم.

 

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: به دلیل کمبود منابع مالی نمی‌توانیم جهش اقتصادی لازم را در استان داشته باشیم چرا که نبود توزان بین منابع و مصارف بانک‌های استان داریم وپنیاز است این موضوع برای استان‌های کم برخوردار در نظر گرفته نشود.

 

وی به اصرار بانک‌ها برای اخذ تضامین خارج از سرمایه‌گذاری طرح از واحدهای تولیدی اشاره کرد و گفت: باید یک تجدید نظر درخصوص اخذ تضامین بانکی انجام شود.

 

وی خاطرنشان کرد: مسدود شدن حساب‌های بانکی واحدهای تولیدی از دیگر مشکلات فعالان اقتصادی خراسان جنوبی است که با وجود این مشکل متولیان در پرداخت حقوق و مزایای و بیمه کارگران دچار مشکل می‌شوند.

 

قناعت بر درنظر گرفتن خط اعتباری ویژه برای استان‌های کم برخوردار تاکید کرد و گفت: بانک مرکزی در استان‌های کمتر توسعه یافته، توازن منابع و مصارف را لحاظ نکند.
 

 

 

کد خبر 1231075

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha