دستگاه های اجرایی به وظایف خود در اشتغال جامعه ایثارگری عمل کنند

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه در ۶ ماهه اول سال جاری ۱۳۳ نفر از مشمولان جامعه ایثارگری در دستگاه های اجرایی ایلام استخدام شده اند، گفت: ۶ هزار و ۸۵۴ نفر از خانواده های ایثارگر و شهدای ایلام در سامانه کاریابی به عنوان متقاضی کار ثبت نام کرده اند.

 به گزارش خبرگزار شبستان از ایلام، معاون رئیس جمهور و  رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران، صبح امروز(۱۹ آبان) در بیستمین جلسه شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت استان ایلام، اظهار کرد: مردم استان ایلام در دوران دفاع مقدس با جمعیت اندک توانسته است دشمن را به عقب برانند.

 

« سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی» با اشاره به کارکرد شورای توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و هادت ابراز کرد: این شورا قانون پایه است و ترکیب آن فرا دولتی است و چرا که موضوع رسیدگی به خانواده های شهدا و ایثارگران مربوط به یک دستگاه خاصی نیست و همه دستگاه ها و نهادها وظایف ویژه ای در این زمینه دارند.

 

وی با بیان اینکه این شورا  به غیر از اینکه مشکلات حوزه خانواده های ایثارگران و شهدا را پیگیری می کنند می تواند یک مغز متصل برای ارایه پیشنهادات ویژه خانواده شهدا به کشور باشد و در این زمینه اقدامات ویژه ای در سطح کشور انجام شود، گفت: بنیاد شهید دو شأن وظایف مستقیم و مطالبه گری دارد که این شورا تحت ریاست عالی ترین مقام نظام در استان مشکلات حوزه خانواده های شهدا و خانواده شهدا رسیدگی شود.

 

رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران، یادآور شد: موضوع اشتغال و استخدام و تبدیل وضعیت ایثارگران در سطح ملی پیگیری می شود و در حوزه سرمایه گذاری و پشتیبانی در سطح استان ها باید اقدامات لازم در میدان عملیات با تلاش مجموعه شورای توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت انجام شود، ما تلاش می کنیم که منابع مالی در حوزه سرمایه گذاری در استان در حوزه اشتغال ایثارگران را فراهم کنیم.

 

قاضی زاده هاشمی با اشاره به اینکه  به موجب قانون دستگاه های مختلف در حوزه ایجاد اشتغال برای خانواده های ایثارگران و شهدا وظیفه دارند، گفت: امسال دولت یک حرکت جدی در راستای سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال برای خانواده های شهدا و ایثارگران انجام داده است و استان ها می توانند در حوزه سرمایه گذاری شرکت های خصوصی وارد عمل شوند و ما در این زمینه و تزریق منابع حمایت می کنیم.

 

وی با بیان اینکه  ۶ هزار و ۸۵۴ نفر از خانواده های ایثارگر و شهدا در استان در سامانه مربوطه کاریابی به عنوان متقاضی کار ثبت نام کرده اند، گفت: ۲ هزار نفر از این عزیزان مدرک دیپلم و پایین تر و مابقی دارای مدرک بالاتر از دیپلم هستند، ما در حوزه اشتغال باید نگاه را از استخدام در دستگاه های دولتی به سمت اشتغال در حوزه شرکت ها و ایجاد سرمایه گذاری ببریم.

 

رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران یادآور شد: در سال ۱۴۰۰  در استان ایلام ۵۵۹ نفر استخدام در دستگاه های دولتی داشته ایم، ۴۵۸ مورد نیز پرداخت وام حوزه اشتغالزایی داشته ایم، در ۶ ماهه اول سال جاری ۱۳۳ نفر در دستگاه های اجرایی استان استخدام شده اند.

 

قاضی زاده هاشمی گفت: در خصوص تبدیل وضعیت، از ۲ هزار و ۱۱۱ نفری که مشمول این قانون در حوزه ایثارگری بوده اند ۱۲۰۵ نفر کد استخدامی دریافت کرده اند و  مابقی هم در دست اقدام است و بایستی همکاری مدیران دستگاه های اجرایی در راستای استخدام مشمولان این قانون در استان بیشتر شود.

 

وی تصریح کرد: افراد فاقد مسکن خانواده های ایثارگر و شهدا در استان ۱۱۰۴ نفر ثبت نام کرده اند که برای ۶۰۶ خانواده واگذاری مسکن انجام شده و در حال واگذاری است و  می طلبد که در حوزه نهضت ملی مسکن زمینه خانه دار شدن مابقی این عزیزان فراهم شود که در زمینه ارائه تسهیلات برای خانه دار شدن این عزیزان مانعی نداریم.

 

رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران یادآور شد: ۱۱۴۸ دانشجو و ۲۱۳۰ دانش آموز تحت پوشش خدمات بنیاد شهید و امور ایثارگران در استان ایلام وجود دارد، در حوزه درمانی نیز بیمارستان ها و درمانگاه ها هم همکاری خوبی برای ارائه خدمات درمانی با خانواده های معزز شهدا و ایثارگران استان دارند.

 

قاضی زاده هاشمی خاطرنشان کرد: از داروخانه ها و مراکز درمانی انتظار می رود که همکاری لازم را در حوزه وظایف عمومی با خانوادهای ایثارگران و شهدا داشته باشند و در خصوص مجموعه فرهنگی و ورزشی ایثار تلاش می شود که نسبت به تجهیز این مکان اقدام شود.

 

کد خبر 1231101

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha