آموزش و پرورش، دانشگاه و حوزه سه ضلع پیشرفت کشور هستند

آیت الله اعرافی، با بیان اینکه آموزش و پرورش، دانشگاه و حوزه سه ضلع پیشرفت کشور هستند، گفت: در این سه نهاد نیروی انسانی ممتاز تربیت می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از  لرستان، آیت‌الله «علیرضا اعرافی»، امروز(19آبان)، در شورای اداری استان لرستان، اظهارداشت: آموزش و پرورش، دانشگاه و حوزه سه ضلع پیشرفت کشور هستند چراکه نیروی انسانی ممتاز در این سه مکان تربیت می شوند.

 

مدیر حوزه های علمیه کشور افزود: حوزه یک نهاد مهم و باارزش با بیش از هزار سال سابقه و ریشه دار در عالم بشری و اسلامی است.

 

وی ادامه داد: حوزه ها در تاریخ همواره موثر و نقش آفرین بوده اند و شکوفایی حوزه ها برای همه ی ما موثر خواهد بود.

 

آیت الله اعرافی به تشریح نکات مهم و حیاتی برای ارتقا نظام اداری پرداخت و گفت: رویکرد مدیران ما در نظام اداری باید امانت پنداری باشد.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: مسئولیت ها و امکاناتی که در اختیار مدیران است، امانت خداوند، مردم و رهبری می باشند و در این مسیر باید کار را برای خدا و نه برای جایگاه و حقوقی که در قبال آن دریافت می کنیم، ببینیم.

 

وی مدیران دستگاه های اجرایی را به مطالعه فرازهایی از نهج البلاغه در مورد مسئولیت ها و حق الناس توصیه کرد و گفت: با رویکرد امانی می توان کار را ارتقا و دنیا را آبادتر کرد.

 

آیت الله اعرافی: منابع اداری سالم و کارآمد، نگاه کاربردی و کلان در عین توجه به مسائل ریز و خرد، وظایف و مأموریت ها در قالب یک نظام جامع وآشنایی با اسناد بالادستی را از دیگر موارد مورد توجه برای رشد و تعالی نظام اداری قلمداد کرد.

 

مدیر حوزه های علمیه کشور خطاب به مدیران دستگاه های اجرایی استان، عنوان کرد: هم افزایی دستگاهی یک ضرورت برای پیشبرد برنامه ها و خدمات به مردم است.

 

آیت الله اعرافی اظهار کرد: گاهی اوقات برای خدمت بهتر نیاز است که به منظور هم افزایی از خودمان بگذریم.

 

وی ادامه داد: نظام اداری همگرا و هم افزا می تواند معجزه بیافریند که این موضوع نیز در گرو اخلاق سازمانی و رویکرد کلان به این موضوع است.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری در پایان به استانهای محروم کشور از جمله لرستان اشاره کرد و گفت: ما در کشور استان هایی داریم که حق شان بیش از این بوده است.

 

آیت الله اعرافی با اشاره به مقوله های علم، فرهنگ، اشتغال و تولید به عنوان نیازهای اساسی توسعه در لرستان، گفت: امیدواریم استان لرستان با تلاش مسئولین و همراهی مردم بتواند بر معضلات خود فائق بیاید.

کد خبر 1231142

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha