بزرگداشت هفته کتاب با شعار «ما همانیم که می خوانیم»

بهرام مسلمی مهنی گفت: هفته کتاب امسال با شعار «ما همانیم که می خوانیم» همراه با برنامه های متنوع فرهنگی از شنبه ۲۱ آبان ماه آغاز می شود.

«بهرام مسلمی مهنی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، از اجرای ۶۰ برنامه فرهنگی در سی امین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران خبر داد و گفت: هفته کتاب امسال با شعار «ما همانیم که می خوانیم» از شنبه ۲۱ آبان ماه آغاز می شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان بیان کرد: صبح شنبه همزمان با اولین روز از هفته کتاب و کتابخوانی با حضور در گلزار شهدا با آرمان های شهیدان تجدید بیعت می کنیم.

 

وی افزود: همچنین در اولین روز از گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی، ویژه برنامه زنگ کتاب در مدارس هفت شهرستان همراه با اهدای کتاب به دانش آموزان اجرا می شود.

 

مسلمی مهنی ابراز کرد: در شهر جیرفت زنگ کتاب در مدرسه نمونه دولتی دخترانه صدریه به صدا در می آید.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان ادامه داد: یکشنبه همزمان با دومین روز از گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی، از کتاب فروشی های سطح شهر جیرفت و کتابخانه عمومی شهید مدنی بازدید می شود.

 

وی اظهار کرد: در دوشنبه سومین روز از گرامیداشت این هفته، طی مراسمی از کتاب سردار نامه (زندگی شهید سلیمانی) نوشته حسین پرویش در روستای کهور بیگی از توابع شهر بلوک رونمایی می شود.

 

مسلمی مهنی اضافه کرد: سه شنبه همزمان با چهارمین روز از گرامیداشت این هفته، بازدید از کتابخانه زندان همراه با اجرای برنامه های فرهنگی برای زندانیان در دستور کار قرار دارد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان عنوان کرد: یکی دیگر از برنامه های هفته کتاب و کتابخوانی، برگزاری شب شعر در هر هفت شهرستان است که به ترتیب هر شب یکی از شهرستان ها میزبان این برنامه است.

 

وی بیان کرد: به همین منظور سه شنبه شب شعر رودبار جنوب برگزار می شود و در این برنامه از پوستر جشنواره شعر گویش های محلی نیز رونمایی می شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان افزود: چهارشنبه همزمان با پنجمین روز از هفته کتاب و کتابخوانی، همایش صنعت چاپ همراه با تجلیل از فعالان این عرصه برگزار می‌شود.

 

وی با اشاره به اجرای برنامه های ویژه کودکان و نوجوانان در این هفته، یادآور شد: برپایی ایستگاه های نقاشی در مصلی های نماز جمعه و انشاء درباره اهمیت کتاب و کتابخوانی از جمله این ویژه برنامه ها است. 

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان هفته کتاب را یک رویداد فرهنگی قلمداد کرد و گفت: این ویژه برنامه ها در راستای رفع دغدغه های فرهنگی اجرا می شوند.

 

وی در خاتمه، با بیان این مطلب که کتاب و کتابخوانی از موثرترین ابزارها در رشد و تعالی یک جامعه است، تاکید کرد: فرهنگ کتاب و کتابخوانی باید از کودکی نهادینه شود.

کد خبر 1231193

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha