توسعه کتابخانه های عمومی لازمه ارتقاء فرهنگ در جامعه است

حجت الاسلام شجاعی، کتاب محور بودن را از جمله ضروریات تمام کارهای فرهنگی دانست و گفت: تحقق آرمانهای انقلاب اسلامی پیوند نزدیکی با کتاب و ارتقای نقش آن در جامعه دارد و در این زمینه کتابخانه های عمومی نقش بسیار مهمی می‌توانند ایفا کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، حجت الاسلام حسن شجاعی، در دیدار مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی استان زنجان به مناسبت هفته کتاب با تأکید بر اهمیت جایگاه فرهنگ، ابراز کرد: تا زمانی که سیاست و اقتصاد غلبه بر فرهنگ داشته باشد، نمی‌توان ادعا داشته باشیم که ما در مسیر انقلاب قرار داریم و وضعیت مطلوب و ایده آل انقلاب اسلامی زمانی محقق می‌شود که فرهنگ بر سیاست و اقتصاد غلبه داشته باشد.

 

نائب رئیس کمیسیون اصل نود مجلس، رمز بقای نظام اسلامی محور بودن و اولویت داشتن فرهنگ بر سایر زمینه ها دانست و عنوان کرد: اگر ما فرهنگ و اقتصاد و سیاست را خویشاوندان دین بدانیم، فرهنگ خویشاوند نزدیک دین است. از طرفی در خود فرهنگ هم کتاب نقش ممتاز و محوری دارد، بنابراین هیچ محصول فرهنگی قابل قیاس با کتاب نیست

 

وی، کتاب محور بودن را از جمله ضروریات تمام کارهای فرهنگی دانست و گفت: تحقق آرمانهای انقلاب اسلامی پیوند نزدیکی با کتاب و ارتقای نقش آن در جامعه دارد و در این زمینه کتابخانه های عمومی نقش بسیار مهمی می‌توانند ایفا کنند.

 

شجاعی در پایان با تأکید بر توسعه کمی و کیفی کتابخانه های عمومی ابراز امیدواری ی کرد با تلاش ویژه و پیگیری نظام مند شاهد رشد و ارتقای فرهنگ کتاب و کتابخوانی در میان مردم باشیم.

 

مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی استان زنجان نیز در این دیدار با تأکید بر اهمیت جایگاه کتابخانه های عمومی به رویکردهای جدید کتابخانه های عمومی اشاره کرد و افزود: بناست با طراحی و ارائه طرحها و خدمات نوین، کتابخانه‌های عمومی به باشگاه اجتماعی تبدیل شوند.

 

محمد رضاخانی با بیان اینکه سطح استقبال از کتابخانه‌های عمومی در شهرستان‌های ابهر و خرمدره مطلوب است، تصریح کرد: با این وجود متاسفانه این شهرستانها از نظر زیرساخت‌های فرهنگی و سرانه کتابخانه ای در وضعیت خوبی قرار ندارد.

 

وی در  این دیدار ابراز امیدواری کرد با حمایت و همراهی نماینده مردم ابهر، خرمدره و سلطانیه، مشکل تأمین اعتبار برای تکمیل پروژه های کتابخانه مرکزی ابهر و شهید مدرس خرمدره مرتفع گردد.

کد خبر 1231208

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha