توسعه کردستان نیازمند نیروی انسانی جوان و تحصیل‌کرده است

ماموستا رستمی با بیان اینکه توانمندی نیروی انسانی جوان و تحصیل‌کرده برای توسعه کردستان لازم و ضروری است، گفت: کردستان با این همه ظرفیت به ویژه مرزی بودن باید به قطب اقتصاد کشور تبدیل شود و خدمات ارزشمند در بخش‌های مختلف به مردم ارائه شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان، ماموستا فایق رستمی در خطبه‌های نماز جمعه سنندج با اشاره به ظرفیت‌های ارزشمند استان اظهار کرد: کردستان معادن زیادی دارد که متاسفانه به صورت خام از استان خارج می‌شود بنابراین باید درصدی از درآمد معادن در اختیار استان قرار گیرد تا از محل آن مشکلات و عقب‌ماندگی‌های کردستان برطرف شود.

 

 

وی بر استفاده از توانمندی نیروی انسانی جوان و تحصیلکرده برای توسعه کردستان تاکید کرد و افزود: اگر ۴ تا ۵ درصد درآمد مرز باشماق به استان اختصاص یابد، کردستان آباد می‌شود.

 

 

امام جمعه سنندج اضافه کرد: کردستان با این همه ظرفیت به ویژه مرزی بودن باید به قطب اقتصاد کشور تبدیل شود و خدمات ارزشمند در بخش‌های مختلف از جمله بهره‌مندی مردم از امکانات آب، برق، گاز و مخابرات انجام شده اما جا برای کار زیاد هست.

 

 

وی افزود: امروز مردم از وضعیت معیشتی، گرانی و تورم ناراضی هستند و انتظار دارند مسوولان اقدامی جدی انجام دهند.

 

 

ماموستا رستمی توسعه استان و کشور را نیازمند وجود مدیرانی خداباور، جهادی و خودباور دانست و عنوان کرد: دشمن برای ایجاد اختلاف و تشتت بین مسلمانان تمام توان خود را بکار گرفته مسلمانان باید مواظب هجمه‌ های دشمنان باشند.

 

 

وی در ادامه اعتراض قانونی و انتقاد سازنده را ارزشمند و جایز خواند و گفت:  اعتراض با تخریب تفاوت دارد تخریب اموال عمومی تنها زیان به بیت‌المال است.

 

 

امام جمعه سنندج از برداشتن عمدی حجاب توسط برخی بانوان به نشانه اعتراض و مخالفت با دولت و حاکمیت، انتقاد کرد و گفت: حجاب ربطی به حکومت ندارد حجاب ارزشی است که اسلام برای حراست از زن قرار داده و نباید به آن بی حرمتی کرد.

کد خبر 1231305

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha