آغاز برنامه های سی امین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی از آغاز برنامه های سی امین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از شنبه ۲۱ آبان ماه جاری در تبریز و شهرستان های استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان آذربایجان شرقی،«سیدقاسم ناظمی» گفت:سی امین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران امسال با شعار «ما همانیم که می خوانیم» از بیست و یکم تا بیست و هشتم آبان ماه جاری و همزمان با سراسر کشور در تبریز و شهرستان های استان کار خود را شروع خواهد کرد.

وی گفت:  تلاش برنامه ریزان حوزه کتاب در این دوره بر عمومی و مردمی تر کردن این رویداد فرهنگی متمرکز شده و بر این اساس برنامه های متنوعی برای اقشار مختلف در روزهای هفته کتاب در نظر گرفته شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تصریح کرد: شنبه ۲۱ آبان که به نام ‌ روز کتاب، دانش آموز، آینده نامگذاری شده است نشست علمی بررسی وضعیت کتاب کودک و نوجوان در دهه اخیر به همراه تقدیر از چند نویسنده و ناشر کتاب کودک و نوجوان ‌ با همکاری آموزش و پرورش،‌ نهاد کتابخانه های عمومی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ساعت۱۲-۱۰قبل از ظهر در تالار خاقانی خانه فرهنگ تبریز برگزار خواهد شد و همچنین ‌ زنگ کتاب در هنرستانهای اداره کل نواخته خواهد شد.

وی افزود: روز یکشنبه ۲۲ آبان که به نام ‌روز کتاب، خانواده و زندگی آگاهانه نامگذاری شده است ویژه برنامه اهداء نمادین کتاب به تعدادی از خانواده ها برگزار شده و همچنبن کارگاه تخصصی ویراستاری، گرافیک و کتاب آرایی به همراه تقدیر از برخی فعالان این حوزه ساعت ۱۲-۱۰ قبل از ظهر در  اتاق جلسات خانه فرهنگ تبریز برگزار می شود.

ناظمی با اشاره به نامگذاری دوشنبه ۲۳ آبان با عنوان روز کتاب، دانشجو، پیشرفت دانش بنیان ، افزود: دراین روز نیز ابتدا ‌ اهداء نمادین کتاب به تعدادی از دانشجویان  و سپس‌ نشست تخصصی بررسی وضعیت کتب علمی و دانشگاهی به همراه تقدیر از چند نویسنده و ناشر کتب دانشگاهی با همکاری دانشگاه تبریز، جهاد دانشگاهی استان و دانشگاه پیام نور در جهاد دانشگاهی استان برگزار می شود.

وی تصریح کرد: سه شنبه ۲۴ آبان که به نام ‌روز کتاب،‌کتابخوانی و کتابدار نامگذاری شده از چند کتابفروشی تبریز بازدید و از مسئولان این کتابفروشی ها تقدیر خواهد شد . همچنین تقدیر از کتاب یاران چند مسجد و هیئت حسینی شهر تبریز‌ و برگزاری  جلسه نقد و بررسی کتاب در آمدی بر مکتب شعر عاشورایی آذربایجان تالیف جلال محمدی از ‌ساعت ۱۲-۱۰قبل از ظهر در اتاق جلسات خانه فرهنگ تبریز از دیگر برنامه های این روز خواهد بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: چهارشنبه ۲۵ آبان که با عنوان  کتاب،‌رسانه و زبان فارسی نامگذاری شده است کارگاه آموزشی آشنایی با مکتب شهید سلیمانی؛ ویژه اصحاب فرهنگ و فعالان عرصه کتاب با همکاری معاونت فرهنگی و هنری سپاه عاشورا ساعت ۹ صبح الی ۱۷ عصر در کانون بسیج جوانان برگزار شده و در ادامه ویژه برنامه "عصر کتاب تبریز" ویژه تجلیل از خادمان کتاب به همراه رونمایی از کتاب مجموعه اسناد تاریخی ایران و روسیه در قفقاز تالیف دکتر محمد علی پرغو ساعت ۲۰– ۱۸در تالار خاقانی خانه فرهنگ تبریز برگزار می شود.

ناظمی افزود: پنج شنبه ۲۶ آبان که با عنوان روز ناشران، کتابفروشان و ارکان صنعت نشر نامگذاری شده نیز کارگاه تخصصی اقتصاد فرهنگ و صنعت چاپ و نشر ساعت ۱۲- ۱۰ قبل از ظهر در تالار خاقانی خانه فرهنگ تبریز برگزار می شود.

وی گفت: روز جمعه ۲۷ آبان  که با ‌ روز کتاب، ورزش و جوانمردی نامگذاری شده است همایش مردمی سلامت روح و جسم با کتاب و ورزش با  اهداء کتاب به ورزشکاران ساعت ۸ صبح در  پارک ائل گلی تبریز برگزار می شود و در روز شنبه ۲۸ آبان و در آخرین روز هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران ویژه برنامه  «بر آئین مهر» مراسم نکو داشت یک عمر فعالیتی تربیتی حجت الاسلام و المسلمین استاد حسین قدوسی با همکاری دفتر نماینده ولی فقیه در استان، استانداری آذربایجان شرقی ، ادارات و سازمان های فرهنگی و علاقمندان استاد از ساعت ۱۸- ۱۵ در تالار معلم تبریز برگزار می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همچنین از اجرای ۱۰۳ برنامه علمی، فرهنگی، تجلیل از فعالان حوزه کتاب و برپایی نمایشگاه در ۱۹ شهرستان آذربایجان شرقی خبر داد.

کد خبر 1231338

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha