ایجاد منطقه آزاد تجاری ویژه کشاورزی در دشت قزوین

افلاطونی گفت: دشت قزوین با ۴۴۰ هزار هکتار اراضی مرغوب و حاصلخیز بهترین مکان برای ایجاد منطقه آزاد تجاری ویژه کشاورزی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی قزوین، رضا افلاطونی در جلسه شورای اداری استان بیان کرد: دشت قزوین از اهمیت بسیار ویژه ای برخوردار است به طوری که رهبر معظم انقلاب بر احیای آن تاکید جدی داشتند و در سفر ریاست محترم جمهور هم برنامه ریزی برای عملی شدن این کار مهم دستوراتی صادر شد و مصوباتی هم داشتیم.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اد امه داد: در بررسی های کارشناسی انجام شده و جمع بندی با عالی ترین مقام اجرایی استان پیشنهاد می کنیم دشت قزوین به عنوان منطقه آزاد تجاری ویژه کشاورزی شناخته شود تا با صدور مجوز آن بتوانیم احیای دشت قزوین را سریع تر محقق کنیم.

 

وی عنوان کرد: وجود بیش از ۴۴۰ هزار هکتار اراضی حاصلخیز کشاورزی در دشت قزوین یک ظرفیت بی نظیر است که می تواند با یک نگاه ویژه به محل مناسبی برای تقویت امنیت غذایی کشور تبدیل شود.

 

افلاطونی اعلام کرد: در صورت ایجاد منطقه آزاد تجاری ویژه کشاورزی می توانیم از منابع مهم این بخش از جمله نهاده ها، افزایش تولید محصول و صادرات انواع محصولات کشاورزی، ضریب مکانیزاسیون را افزایش داده و به تحول در این عرصه کمک کنیم.

 

وی اظهار کرد: استان قزوین با تامین حدود پنج درصد محصولات کشاورزی مورد نیاز کشور به عنوان قطب کشاورزی محسوب می شود و با ایجاد منطقه ویژه کشاورزی قادر خواهیم شد نقش بیشتری در تأمین نیازهای کشور به مواد غذایی ایفا کنیم.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: فعالیت های بخش کشاورزی بر اساس ماده ۸۱ از پرداخت مالیات معاف است اما برخی اوقات ممیزان در تشخیص فعالیت های این عرصه دچار اشتباه شده و برخی فعالیتها مانند تولید کمپوست را در زمره این معافیت محاسبه نمی کنند.

 

وی خاطر نشان کرد: کشاورزی از روش سنتی به مدرن و دانش بنیان در حال تغییر است و محصولات فرآوری شده جدیدی داریم که باید تشخیص محصولات این بخش بر عهده سازمان جهاد کشاورزی باشد تا برخی فعالان این عرصه متضرر نشده و حقشان ضایع نشود.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین یادآور شد: اخیرا پرونده ای در خصوص مشمول شدن معافیت به دیوان عدالت ارجاع شد و دیوان رای به نفع کشاورز صادر کرد و معاف شد که به نظر می رسد باید به یک جمع بندی مناسب و واحد در این زمینه دست یابیم تا کشاورزان ما در این عرصه اسیر پیچ و خم های اداری نشوند.

 

کد خبر 1231374

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha