ضرورت افزایش هماهنگی بین دستگاه های متولی کودکان کار

جلسه هماهنگی اجرای طرح ساماندهی کودکان کار به ریاست معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در یزد؛ جلسه هماهنگی اجرای طرح ساماندهی کودکان کار با حضور علی اکبر عزیزی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد برگزار شد.

 

عزیزی در این جلسه با بیان اینکه در سال های اخیر شاهد افزایش متکدیان و کودکان کار در سطح شهر یزد هستیم گفت: البته این وضعیت در استان یزد نسبت به استان های دیگر وضعیت بهتری است اما رضایت بخش نبوده و باید در این خصوص اقدامات موثری تری انجام گیرد.

 

وی افزود: بررسی ها نشان میدهد قاطبه کودکان کار و متکدیان از اتباع بیگانه بوده که نیاز به ساماندهی و آموزش دارند.

 

معاون استاندار یزد بر ضرورت هماهنگی بین دستگاه های مرتبط در حوزه ساماندهی کودکان کار تاکید کرد و ابراز داشت: به نظر می‌رسد باید هماهنگی بین دستگاه های متولی تقویت شود تا بتوان به نتایج بهتری دست یافت.

 

عزیزی در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: برخی از این کودکان به صورت یک شبکه هدایت می شوند و به نوعی از آنان سوء استفاده می شود که ضرورت دارد این شبکه ها شناسایی و عوامل آن به دستگاه های قضایی معرفی شوند.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد در پایان راه اندازی نرم افزار «شهروند» توسط شهرداری یزد را اقدامی ارزشمند خواند و گفت: راه اندازی این نرم افزار میتواند به ساماندهی وضعیت جمع آوری پسماندهای خشک کمک کرده و بر همین اساس باید به صورت جدی معرفی آن به مردم دنبال شود.

 

تامین و تجهیز محل نگهداری و آموزش  کودکان کار، اجرای طرح اقدام و عمل و پایش دقیق کودکان کار ایرانی و غیر ایرانی از مهمترین مصوبات این جلسه بود.

کد خبر 1231398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha