ضرورت مهندسی محتوای مطالعه در خراسان جنوبی

فرخنده بر ضرورت مهندسی محتوای مطالعه در خراسان جنوبی تأکید کرد و گفت: کتاب هایی که به تقویت فرهنگی عمومی، تقویت هنجارهای مثبت اجتماعی، تحکیم بنیان خانواده و تقویت هویت ایران اسلامی جامعه کمک کند، در اولویت هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، علی فرخنده ظهر امروز شنبه (۲۱ آبان) در نشست خبری به مناسبت هفته کتاب اظهار کرد: متناسب با روزشمار سی‌امین دوره هفته کتاب، بیش از هزار عنوان برنامه در سطح استان پیش بینی شده که توسط دستگاه‌های متولی اجرایی می‌شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به فعالیت ۴۷ کتابفروشی و ۳۴ انتشاراتی در استان، گفت: همچنین ۱۰۰ نویسنده در سطح استان فعال بوده و در حوزه کتاب قلم فرسایی می‌کنند.

 

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۱۱۱ عنوان کتاب در استان به مرحله چاپ و نشر رسیده است، ادامه داد: در سال جاری تاکنون ۶۰ عنوان کتاب چاپ و نشر یافته و از پنج کتاب به طور رسمی رونمایی شده است.

 

فرخنده خاطر نشان کرد: در سال جاری قریب به ۱۰ میلیارد ریال در زمینه اهدای کتاب به مناطق مختلف و ۱۰۰ میلیون تومان هم در حوزه آسیب‌های اجتماعی به مجموعه کتابخانه ها تخصیص یافته است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه سرانه مطالعه یکی از شاخصه های فرهنگی است، تصریح کرد: در این حوزه تأکید ما بر این است که جوانان و نوجوانان میدان دار باشند یعنی در افزایش سرانه مطالعه در سطح استان پیشقدم شوند.

 

وی ادامه داد: مهندسی محتوای مطالعه گام دوم در افزایش سرانه مطالعه استان است یعنی کتاب های که به تقویت فرهنگی عمومی، تقویت هنجارهای مثبت اجتماعی، تحکیم بنیان خانواده و تقویت هویت ایران اسلامی جامعه کمک کند، در اولویت هستند.

 

فرخنده با بیان لزوم افزایش بستر مطالعه در استان، تصریح کرد: یکی از خلأ های اساسی استان بحث کتابخانه بزرگ عمومی خراسان جنوبی است که زمین متناسب تأمین شده و پیگیر تأمین اعتبار ساخت این پروژه فرهنگی در دولت سیزدهم هستیم.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی بیان کرد: خانواده های در سبد مصرفی خانوار باید خرید کتاب را لحاظ کنند و ما ناچار هستیم در حوزه افزایش سرانه مطالعه طرح مردم پایه اجرا کنیم.

 

کد خبر 1231543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha