آمدن نتانیاهو تنش جدیدی در منطقه ایجاد می‌کند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به گمانه زنی ها در مورد حضور نتانیاهو در انتخابات اسراییل گفت: آمدن نتانیاهو ممکن است تنش جدیدی را در منطقه ایجاد کنند.

عباس گلرو در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به گمانه زنی ها در مورد حضور نتانیاهو در انتخابات اسراییل گفت: تحولات داخل اسراییل خیلی ثابت و پایدار نیست یعنی در عرض 3 تا 4 سال، 4 تا 5 دور انتخابات برگزار شده است و دولت های ائتلافی آمدند و سرانجام فرو پاشیدند دو سه بار را خود نتانیاهو آمد و به سرانجام نرسید.

 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بعید می دانم نتانیاهو با ترکیبی که آمده؛ دولت پایدار تشکیل دهد در واقع اگر هم موفق به تشکیل دولت شود دولتش نمی تواند تا شش ماه دوام بیاورد، اعراب و احزاب دیگر خیلی به سیاست های حزب لیکود و راست گرایان اعتقاد ندارند. تلاش نتانیاهو شاید در کوتاه مدت به نتیجه برسد و بتواند دولت ائتلافی نیم بندی را تشکیل دهد اما خیلی پایدار نمی ماند و شاید شش ماه بتواند دوام بیاورد.

 

وی تاکید کرد: آمدن نتانیاهو در قدرت ممکن است در ظاهر و کوتاه مدت نفعی برای رژیم صهیونیستی داشته باشد اما در بلندمدت به ضرر این رژیم است. در مقطعی که ترامپ و نتانیاهو با هم متحد شدند ترامپ در آن مقطع بحث انتقال پایتخت رژیم صهیونیستی از تل آویو به بیت المقدس را مطرح کرد و جولان سوریه را متعلق به اسراییل دانست و معامله قرنی که مفاد آن به صورت کامل در نیامده را مطرح کرد. نادیده گرفتن دولت خودگردان فلسطین و نابود کردن راه حل دو دولتی نشان می دهد که امکان دارد در کوتاه مدت رژیم صهیونیستی بتواند در معادله یک سری تحرکاتش را ایجاد کند اما یقینا اینها در درازمدت به نفع اسراییل نیست و شکنندگی اسراییل در داخل و منطقه سنگین تر می کند.

 

نماینده مردم سمنان در مجلس شورای اسلامی گفت: اسراییلی ها چه بخواهند و چه نخواهند باید با فلسطین کنار بیایند و اگر بخواهند معامله را نیز کپسولی و فشرده نگه دارند در آینده این موضوع سر باز می کند و نمی توانند وضعیت را به نفع خودشان تثبیت کنند. اسراییل هم محدودیت جغرافیا و هم دسترسی در منطقه دارد. آمدن نتانیاهو ممکن است تنش جدیدی در منطقه ایجاد کند اما ما هیچ نگرانی از این بابت که به منافع جمهوری اسلامی ایران صدمه وارد شود را نداریم چرا که هرچه افراط گری و تندروی در اسراییل بیشتر باشد، صدمات این رژیم نیز بیشتر خواهد بود.

 

 

کد خبر 1231592

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha