افزایش سرانه مطالعه نیازمند تحولات فرهنگی است

حجت الاسلام معتمدی گفت: افزایش سرانه مطالعه نیازمند تحولات فرهنگی رد طرح و برنامه های این حوزه و نهاد کتابخانه های عمومی است.

حجت الاسلام رمضانعلی معتمدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی اظهارداشت: یکی از دغدغه های جدی امروز کشورمان توجه به مطالعه و افزایش سرانه آن است.

 

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی اصفهان افزود: افزایش سرانه مطالعه نیازمند تحولات فرهنگی رد طرح و برنامه های این حوزه و نهاد کتابخانه های عمومی مثل افزایش تنوع برنامه ای در این مراکز است.

 

وی ادامه داد: فعالیت های یک بعدی کتابخانه های عمومی نتوانسته اقشار و گروه های مختلف را جذب کند و به همین خاطر باید تنوع برنامه و پوششش کلیه گروه های سنی را مد نظر داشته باشیم.

 

حجت الاسلام معتمدی با بیان اینکه نزدیک به 300 باب کتابخانه عمومی در استان اصفهان فعال است، تصریح کرد: علاوه بر امانت دهی کتاب و سالن های مطالعه، برنامه های دیگر فرهنگی و هنری نیز پیش بینی شده و خانواده محوری و ارائه خدمت به همه گروه های سنی مورد توجه قرار گرفته است.

 

وی اضافه کرد: تعامل و همبستگی خوبی در بین مسئولان استانی برای توسعه کتابخانه های عمومی وجود دارد که در شهرهای استان با محوریت انجمن کتابخانه های عمومی مدیریت می شود.

 

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی اصفهان ادامه داد: توسعه فرهنگ مطالعه از سنین کودکی لازم و نیازمند همکاری نهادهای فرهنگی، آموزشی، علمی و دانشگاهی برای این موضوع است.

 

کد خبر 1231610

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha