درخشش دانشجویان استان کهگیلویه و بویراحمد در طرح شهید وزوایی بنیاد ملی نخبگان

۱۱ نفر از دانشجویان دانشگاه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد موفق به کسب جایزه شهید وزوایی بنیاد ملی نخبگان شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، برگزیدگان این جایزه شامل هفت دانشجوی دانشگاه یاسوج،  دو دانشجوی دانشگاه فرهنگیان (مرکز تربیت معلم کوثر یاسوج) و دو دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج هستند.

 

رئیس بنیاد نخبگان استان کهگیلویه و بویراحمد در این زمینه، گفت: طرح شهید وزوایی یکی از مهمترین طرح‌های حمایتی بنیاد ملی نخبگان از دانشجویان مستعد است که متقاضیان آن به مدت یک سال از حمایت مالی و توانمندسازی بهره‌مند می‌شوند.

 

سید حمدلله اکوانی افزود: فراخوان طرح شهید وزوایی هرساله در فاصله زمانی خرداد تا پایان تیرماه اعلام می‌شود و دانشجویان برجسته علمی، آموزشی، پژوهشی و فناوری در آن شرکت می کنند.

 

وی اظهار کرد: امسال ۱۷۶ دانشجو از دانشگاه استان در سامانه سینا (sina.bmn.ir) که مختص ثبت‌نام و ارائه تقاضای بهره‌مندی از تسهیلات بنیاد ملی نخبگان است، نویسی کردند.

 

اکوانی ادامه داد: کارگروه‌های تخصصی بنیاد ملی نخبگان پرونده متقاضیان را بررسی کرد که خوشبختانه امسال برای نخستین بار ۱۱ نفر از دانشجویان استان در مرحله نخست موفق به احراز شرایط لازم شدند و امید است در ارزیابی نهایی این تعداد نیز افزایش یابد.

 

رئیس بنیاد نخبگان استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: دانشجویان منتخب طی یک سال تحصیلی از حمایت‌ها و تسهیلات توانمندسازی بنیاد ملی نخبگان بهره‌مند می‌شوند.

 

وی یادآور شد: دانشجویان دانشگاه‌های استان از استانداردهای لازم آموزشی و پژوهشی برخوردارند و شمار بیشتری از آنان می‌توانند در زمره مستعدان برتر قرار گیرند.

 

اکوانی با اشاره به اینکه سال‌های گذشته به طور متوسط دو تا پنج نفر از دانشجویان استان توانستند برگزیده تحصیلات شهید وزوایی شود، گفت: با اطلاع رسانی مناسب و آشنایی بیشتر دانشجویان با تسهیلات بنیاد ملی نخبگان شاهد افزایش این تعداد خواهیم بود.

کد خبر 1231639

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha