مسئولان باید در کمک به مردم کوشا باشند

آیت الله نوری همدانی گفت: گرانی و بیکاری از جمله مشکلات موجود کشور است، مسئولان باید در کمک به مردم کوشا باشند، باید از لحاظ اخلاقی با تواضع با مردم برخورد کنند، خودشان را پشتیبان مردم بدانند، این بسیار مورد توصیه امام خمینی (ره) بود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه قزوین، آیت‌الله حسین نوری همدانی در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان قزوین اظهار کرد: امروز وظیفه شما عزیزان و کار علما، به خصوص علمایی که زمام امور مردم در دست آن ‌هاست، بسیار سنگین است، همه باید با هم متحد باشیم و مشکلات را بشناسیم.

 

این مرجع معظم تقلید ادامه داد: قزوین شهر بسیار بزرگی است، صفویان ابتدا در قزوین بودند و بعد به اصفهان رفتند، علمای بزرگی مانند شیخ محمدتقی برغانی و امثالهم از قزوین برخاسته‌ اند، مردم قزوین از لحاظ فرهنگ و انقلاب جایگاه بسیار بالایی دارند.

 

وی عنوان کرد: یکی از چیزهایی که خیلی مهم است مردم هستند، مردم نقش مهمی در پیروزی و پیشرفت انقلاب اسلامی داشته‌اند، گرانی و بیکاری از جمله مشکلات موجود کشور است، مسئولان باید در کمک به مردم کوشا باشند، باید از لحاظ اخلاقی با تواضع با مردم برخورد کنند، خودشان را پشتیبان مردم بدانند، این بسیار مورد توصیه امام خمینی (ره) بود.

 

در ادامه نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین اظهار کرد: بنده به‌ خاطر دارم پیش از پیروزی انقلاب در قصه 19 دی 1356 طلبه‌ ها محضر حضرتعالی آمدند و شما برای آنان سخنرانی فرمودید و به آنان دلگرمی دادید، از آن ایام تا امروز همیشه شما را حامی نظام، ولایت و پرچمدار امام زمان (ع) دیده‌ایم.

 

آیت الله عبدالکریم عابدینی افزود: در فتنه‌ های اخیر که برخی ترجیح دادند سکوت کنند و برخی هم حتی حمایت کردند، باز هم مشاهده کردیم که حضرتعالی حمایت از مظلومیت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و رهبر معظم انقلاب را داشتید و دارید، مردم این جهت را درک می‌کنند و همه به‌ خاطر این جوانمردی ارادتمند شما هستند.

 

وی تصریح کرد: خداوند راجع به ابراهیم (ع) می‌ فرماید وقتی بت‌پرستان تعقیب می‌کردند که ببینند چه کسی بت‌های آنان را شکسته است، از هر کس می‌پرسیدند چه کسی بت‌ها را شکسته است؟ دیگران با اینکه اسم ابراهیم را می‌دانستند اما مردانگی و جوانمردی او را زودتر از اسم او بیان می‌کردند، در رابطه با شما هم جوانمردی شما زبانزد است.

 

نماینده‌ ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: به خصوص در فتنه اخیر اظهارات بزرگان و علمایی چون شما بسیار مهم است، مردم به شما نگاه می‌کنند، همه نگاه می‌کنند ببینند رهبر ما تنهاست یا مراجع بزرگوار و علمای عزیز همراه و حامی ایشان هستند؛ همین که شما موضع می ‌گیرید آنها خاموش می‌شوند.

 

وی یادآور شد: اینکه خداوند فرمود «اَلفِتنَةُ اَشَدُّ مِنَ القَتل»، «اَلفِتنَةُ اَکبَرُ مِنَ القَتل»، در حقیقت بنده نمی‌توانستم این مفهوم را درک کنم که بالاتر از قتل هم داریم اما در فتنه‌ها دیدیم که وقتی فتنه به پا می‌شود ناموس مردم، امنیت مردم، اموال مردم و جان مردم به خطر می‌افتد، یکی از کارهایی هم که در این میان اتفاق می‌افتد قتل است.

 

گفتنی است نماینده ولی فقیه در استان قزوین در ادامه سفر به شهر مقدس قم با تعدادی از روحانیون قزوینی معمر مقیم قم دیدار کرد.

 

کد خبر 1231705

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha