فعالیت ۷۱ کتابخانه شهری و ۴۶ کتابخانه روستایی در استان همدان

زارعی با بیان اینکه ۱۱۸ کتابخانه عمومی شامل ۷۱ کتابخانه شهری، ۴۶ کتابخانه روستایی و یک کتابخانه سیار در استان همدان فعالیت می‌کنند، گفت: بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نسخه کتاب برای همه گروه‌های سنی به صورت رایگان قرار دارد.

 

عاطفه زارعی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان همدان با تبریک هفته کتاب به خانواده بزرگ کتاب و کتابخوانی استان که در راستای تعالی فرهنگ ایران اسلامی به عنوان مهد علم و دانش گام بر می‌دارند، گفت: خوشبختانه زیرساخت حوزه کتاب و کتابخوانی در کتابخانه‌های عمومی، برای توسعه هر چه بهتر فرهنگ کتاب و کتابخوانی فراهم بوده و هر روز نیز تلاش‌های بیشتری صورت می‌گیرد تا جامعه‌ای شکل گیرد که اعضای آن مهارت‌های تفکری، تحلیلی و انتقاد را بیاموزند.

 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان  با بیان اینکه 118 کتابخانه عمومی شامل 71 کتابخانه شهری، 46 کتابخانه روستایی و یک کتابخانه سیار در استان همدان فعالیت می‌کنند، افزود: بیش از یک میلیون و 400 هزار نسخه کتاب برای همه گروه‌های سنی، دسترسی به پایگاه اطلاعاتی نورمگز با بیش از 2 هزار و 700نشریه تخصصی، پایگاه اطلاعاتی مگاپیپر در برگیرنده منابع لاتین در اختیار اعضای کتابخانه‌های عمومی قرار دارد.

 

وی ادامه داد: همچنین در بخش نابینایان کتابخانه مرکزی بیش از 10 هزار منبع صوتی و حدود 1000 نسخه کتاب بریل وجود دارد.

 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان با بیان ینکه در کنار زیرساخت‌های عمرانی، در تلاشیم تا ارتباط بین کتاب، نویسندگان و مردم را هرچه بیشتر برقرار کنیم، تصریح کرد: کتابخانه‌های عمومی به عنوان مراکز اجتماعی محله، در روستاها و شهرها در حال فعالیت هستند و در یک سال گذشته 10 هزار برنامه فرهنگی انجام داده‌اند.

 

زارعی  افزود: خوشبختانه حضور خیرین در بخش اهداء زمین، ساخت کتابخانه و منابع اطلاعاتی پر رنگ بوده و بسیاری از کتابخانه‌های احداث شده با حمایت آنها انجام شده است.

 

وی ادامه داد: در سال جاری نیز کتابخانه روستای اشترمل با همکاری بانک پاسارگاد به بهره‌برداری خواهد رسید و دو کتابخانه روستای دهپیاز و کوزره نیز با همکاری همین بانک کلنگ زنی می‌شود.

 

زارعی تصریح کرد: کتابخانه آیت‌الله مدنی تویسرکان، قدیمی‌ترین کتابخانه عمومی استان همدان بازسازی و بهسازی شده است که در هفته کتاب به بهره‌برداری خواهد رسید.

 

 

 

 

کد خبر 1231735

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha