سپاه جیرفت آماده همکاری در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است

محسن نسب امیری گفت: سپاه با توجه به رسالت خود که همانا حفظ شعائر الهی و اسلام است، هر جا نیاز باشد در مسیر ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی همراهی خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، امروز (۲۲ آبان ماه) فرمانده سپاه جیرفت بهمراه مدیرکل و معاونین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب به مناسبت هفته کتاب، از کتابخانه مرکزی شهر جیرفت بازدید کردند.

 

«محسن نسب امیری» ضمن گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی، گفت: کتاب بر فکر و ذهن انسان اثر‌ می گذارد و اگر ما به دنبال سلامت فکری جامعه هستیم باید فرهنگ مطالعه را ترویج دهیم.

 

 

 

 

فرمانده سپاه جیرفت خاطرنشان کرد: مقوله کتاب و کتابخوانی دارای اهمیت بسزایی است زیرا این مهم افکار، اندیشه و آینده را می سازد و تجربیات گذشتگان را در مسیر ما قرار می دهد.

 

 

 

 

وی ادامه داد: افرادی که کتاب می خوانند افکارشان دچار انحراف نمی شود زیرا از عملکرد، تجربیات و دستاوردهای گذشتگان استفاده می کنند.

 

 

 

 

نسب امیری ابراز کرد: در مکتب امام صادق (ع) دین اسلام به وسیله کتاب ترویج یافت وگرنه امروز اثری از‌ اسلام نبود.

 

 

 

 

فرمانده سپاه جیرفت با اشاره به این که ما بنا به دستور دین و رهبرمان باید کتاب و کتابخوانی را ترویج دهیم، تصریح کرد: سپاه با توجه به رسالت خود که همانا حفظ شعائر الهی و اسلام است، هر جا نیاز باشد در مسیر ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی همراهی خواهد کرد.

 

وی ادامه داد: قطعا تحقق این مهم نیاز به همکاری و همراهی همه دستگاه های فرهنکی دارد و ما افتخار می کنیم که در مسیر اعتلای فرهنگ جامعه خدمت کنیم.

 

نسب امیری ضمن تشکر از رئیس و کارکنان کتابخانه شهید مدنی و نهاد کتابخانه های عمومی شهرستان جیرفت، اظهار کرد: کتابداری شغل شریفی است زیرا کتابداران برای اشاعه فرهنگ ناب محمدی و ارزش ها تلاش می کنند.

 

فرمانده سپاه جیرفت تاکید کرد: فضای کتابخوانی باید فضایی دلنشین باشد تا فرد بتواند در آرامش و با آسودگی خاطر کتاب بخواند.

 

وی با اشاره به این که متاسفانه فضای این کتابخانه با توجه به جمعیت شهر جیرفت کافی نیست، ابراز کرد: علی رغم فضای ناکافی و امکانات اندک اما اتفاقات خوبی در حوزه ترویج کتاب و کتابخوانی صورت گرفته که جای تشکر دارد.

 

نسب امیری با بیان این مطلب که کتاب و کتابخوانی باید از سنین کودکی نهادینه شود، عنوان کرد: یکی از راه های تشویق و ترغیب کودکان به کتاب و کتابخوانی، برگزاری کلاس های قصه گویی است.

 

فرمانده سپاه جیرفت اضافه کرد: می توان از طریق هماهنگی و هم افزایی با اداره آموزش و پرورش یک ساعت در هفته را به قصه گویی اختصاص داد و بهتر است این مهم توسط کتابداران که بیشتر با کتاب سر و کار دارند انجام شود.

 

وی در خاتمه با یادآوری این مطلب که ترویج کتاب و کتابخوانی از تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی است، گفت: امیدواریم خدا توفیق دهد تا در راستای تحقق این مهم گام برداریم.

 

گفتنی است؛ در پایان این دیدار با اهدای شاخه های گل از مسئول کتابخانه، کتابداران و رئیس نهاد کتابخانه های عمومی شهرستان جیرفت از سوی سپاه شهرستان تحلیل شد.

کد خبر 1231967

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha