جشنواره خیرین مدرسه‌ساز خراسان جنوبی برگزار می شود

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی از برگزاری بیست و چهارمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان در ۲۴ آبان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، محمود چاوشان ظهر امروز یکشنبه (۲۲ آبان) در شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی اظهار کرد: در حال حاضر ۸۰۵ خير مدرسه ساز در استان فعاليت دارند كه ۶۸۷ خیر حقیقی و مابقی حقوقی هستند.

 

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی با بیان اینکه تاکنون ۶۴۳ مدرسه و ۲۳۴ سالن، خوابگاه و نمازخانه با مشارکت خیرین در استان خراسان جنوبی احداث شده است، افزود: بیش از ۹۰ درصد خیران مدرسه ساز خراسان جنوبی خارج استانی هستند که تعهدات خیران طی ۱۴ سال گذشته بیش از ۳۴۳ میلیارد تومان بوده است.

 

وی بیان کرد: هم اکنون ۴۷۹ کلاس درس در خراسان جنوبی با مشارکت صد درصد خیرین و نیک اندیشان در حال اجرا است.

 

چاوشان از برگزاری جشنواره خیرین مدرسه ساز در استان در روز ۲۴ آبان ماه امسال با حضور دکتر ناصر قفلی به عنوان رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور خبر داد.

 

سیدعلیرضا موسوی نژاد، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی نیز در این جلسه با اشاره به اینکه ۱۰۶ مدرسه استان در حاشیه جاده ها هستند که با اولویت بندی و مشارکت خیران، استانداری و وزارت حصار کشی خواهند شد.

 

وی از شناسایی ۲۷ ملک مازاد متعلق به آموزش و پرورش در مناطق مختلف استان خبر داد و تصریح کرد: این املاک قبل از فروش برای اینکه تبدیل به احسن شوند باید تغییر کاربری برای آنان اعمال شود.

 

موسوی نژاد ادامه داد: مبالغ فروش املاک مازاد به شهرستان بازگشت و صرف هزینه‌ پروژه های نیمه تمام مدارس خواهد شد.

 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی به اشاره به اینکه برای هزینه ایاب و ذهاب دانش آموزان استثنای استان چهار میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار پیش بینی شده است، گفت: در این راستا سازمان آموزش و پرورش استثنایی یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار برای سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزان استثنایی امسال اختصاص داده است اما با تأمین ۷۰۰ میلیون از این هزینه توسط اولیا، همچنان ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان کمبود اعتبار داریم.

 

وی در پایان به آموزش شنا به دانش آموزان پایه سوم ابتدایی اشاره کرد و افزود: از آنجا که آموزش و پرورش در مرکز استان استخر در اختیار ندارد درخواست می شود برای استفاده از ظرفیت خالی استخرهای تربیت بدنی در شیفت صبح و روزهای پنج شنبه همکاری لازم به عمل آید.

 

گفتنی است بررسی اجرای طرح دیپلماسی مهارتی در استان های مرزی برای راه اندازی هنرستان‌های مشترک با کشورهای دیگر به جلسات بعدی این شورا موکول شد.

 

 

کد خبر 1231968

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha