خروجی غفلت از فضای مجازی در کف خیابان خود را نشان می دهد

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور با بیان اینکه خروجی غفلت از فضای مجازی در کف خیابان خود را نشان می دهد بر این نکته تاکید کرد که بسیاری از مسئولان از موضوع انفعال و براساس ذائقه فضای مجازی موضع گیری می کنند نه واقعیت های جامعه.

​به گزارش خبرگزاری شبستان، به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور، «سیدمحمدصالح هاشمی گلپایگانی» در جمع فرماندهان پایگاه های بسیج وزارتخانه ها، سازمان ها و دستگاه های اجرایی کشور، قلب حقایق توسط فضای مجازی و وجود ساختارهای کهنه و ناکارآمد را دو بُت و منکر بزرگ در مقابل حرکت پیش‌برنده نظام جمهوری اسلامی برشمرد و تصریح کرد: این بت ها فقط با وجود مدیران تحول گرا و شجاع شکسته می‌شوند.

وی با انتقاد از وادادگی مسئولان در حوزه رسانه به خصوص فضای مجازی خاطر نشان کرد: دشمن شنیع ترین اعمال خود مانند برهنگی و همجنس بازی را به راحتی در فضای مجازی مطرح و عادی سازی می کند ولی بسیاری از مسئولان ما حاضر به بیان حق در رسانه ها نیستند و در جلسات خیلی انقلابی اند ولی در رسانه محافظه کارند چون از هجمه و قضاوت شدن در فضای مجازی هراس دارند.


 هاشمی گلپایگانی تصریح کرد: در بحث صیانت از فضای مجازی در هیاهو و هوچی‌گری های بازیگران شبکه های اجتماعی، مجلس شورای اسلامی حتی از جهاد تبیین نیز عقب نشینی کرد، در حالی که کشورهای اروپایی و آمریکا طرح ها و قوانین جدی برای صیانت از فضای مجازی به خصوص درباره کودکان و نوجوانان دارند.


وی صیانت نکردن از فضای مجازی را قرار دادن نسل جوان و نوجوان در زمین دشمن توصیف کرد و افزود: امروز خروجی این غفلت در کف خیابان ها خود را نشان می دهد، به گونه ای که بخشی از اغتشاشات را با بازی های رایانه ای برای نوجوانان منطبق می کنند.


دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور، صحنه رسانه را صحنه جنگ همه جانبه دانست و خاطر نشان کرد: بستر این صحنه در دست دشمن است؛ چرا ما لشگر معروف و رسانه ای قدرتمند و متحد برای مقابله با این هجمه دشمن و حفاظت از نسل جوان نداریم؟


این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: نقش حاکمیت و نهادهای مسئول دارای تمکن، تبدیل ضعف ها به قدرت و تقویت نیروهای مردمی در عرصه هایی است که به ابزارها و امکانات متناسب مقابله با آن جبهه نیاز دارد.


وی خواستار تولید محتوای رسانه ای مشترک از سوی دستگاه ها، سازمان ها و نهادهای حاکمیتی شد و گفت: باید جبهه واحد رسانه ای از سوی نهادهای انقلابی و حاکمیتی برای مقابله با تهاجم و شبیخون دشمن ایجاد کرد.


دکتر هاشمی گلپایگانی با اشاره به اهمیت قدرت نرم و فعالیت گسترده شبکه های معاند در این صحنه بیان داشت: ولنگاری فضای مجازی، مردم را نسبت به حاکمیت بدبین کرده و آن ها را به سمت التهاب و نگرانی سوق می دهد و بدیهی ترین حقایق را وارونه و جای ظالم و مظلوم را عوض می کنند، حتی فاجعه شاهچراغ داعش و داعش پروران را جادوی فضای مجازی در اذهان مردم به نظام نسبت می دهد.

رویه اشتباه آموزش و پرورش در تربیت دانش آموزان
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر در ادامه، به دومین منکر پیش روی نظام پرداخت و ساختارهای غلط را از مهم ترین مشکلات سازمانی جمهوری اسلامی دانست و جذب 25 هزار دانشجو معلم طی 18 روز از سوی وزارت آموزش و پرورش را نمونه بارزی از اقدامات غلط ساختاری عنوان کرد.


وی اضافه کرد: حوادث اخیر کشور نشان داد آموزش و پرورش در سالیان متمادی رویه اشتباهی در تربیت دانش آموزان طی کرده و اگر امروز ساختارهای آن اصلاح نشود در سال های آتی نباید انتظار تحول و خروجی مناسبی داشته باشیم.


دکتر هاشمی گلپایگانی با اشاره به این که در اغلب موارد ساختارها مدیران را مدیریت می کنند، گفت: ساختارها، مدیرانی تربیت می کند که براساس مذاق جامعه و فضای مجازی تصمیم گرفته و مدیریت می شوند.


وی ادامه داد: مدیر غیر انقلابی دائماً می خواهد وضع موجود را ساکن و غیر تحولی حفظ کند و اجازه حرکت به سمت تحول و وضع مطلوب را ندهد ولی مدیر انقلابی می خواهد براساس عقلانیت وضع موجود را برای رسیدن به وضع مطلوب تغییر دهد.

کار ستاد تنها در بحث عفاف و حجاب خلاصه نمی شود
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر با تأکید بر این که برخی به اشتباه خیال می کنند کار ستاد تنها در بحث عفاف و حجاب خلاصه می شود، تصریح کرد: موضوع امر به معروف و نهی از منکر برقراری عدالت اجتماعی و مبارزه با ظلم است و ما هم همین رسالت را دنبال می کنیم ولی ستاد با توجه به هجمه تمام عیار دشمن، در عرصه عفاف و حجاب ورود پیدا کرده است.


وی توجیه و اقدام مدیران را راهکار تحکیم عفاف و حجاب در دستگاه های اجرایی کشور دانست و یادآور شد: دلیل عمده مشکل حجاب، خلاهای قانون فعلی است و مجلس شورای اسلامی نیز برای رفع مخاصمات اجتماعی، قانون کارآمد و به روزی تصویب کند و نمایندگان محترم نباید تنها به بیان رهنمود اکتفا کنند.


دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور، کار فرهنگی بدون ضمانت اجرایی را شعار دانست و افزود: همچنان که کار اجرایی صرف بدون کار فرهنگی نیز ابتر و مقطعی است.

 

پیشنهاد تشکیل وزارت خانواده و جوانی جمعیت
وی همچنین با تأکید بر عبرت گیری از اغتشاشات اخیر برای حفظ کیان خانواده در برابر دشمن با توجه به آمار بالای حضور فرزندان طلاق و بی سرپرست در این وقایع، به دلایل ارائه پیشنهاد تشکیل وزارت خانواده و جوانی جمعیتی به رئیس جمهور و رئیس مجلس شورای اسلامی پرداخت.


دکتر هاشمی گلپایگانی در ادامه، امر به معروف و نهی از منکر را علت مبقیه و سبب دوام، سلامت و بقای جامعه و جمهوری اسلامی دانست و تصریح کرد: متأسفانه این دو فریضه الهی به صورت مفهومی و علمی در جامعه تبیین نشده است.


وی افزود: امر به معروف های مفقودی اعم از فکری، علمی، عقلی و... مهم است که باید ایجاد شوند و نهی از منکر نیز شناخت منکراتی نزد عقل و شرع است که کیان جامعه اسلامی را بر هم می زنند و دشمن بیگانه و منافق داخلی به وسیله آن در جامعه آتش فتنه برپا می کند.


این مقام مسئول، امر به معروف را متفاوت تر از تقاضا و خواهش برشمرد و تأکید کرد: دعوت به خیر با امر به معروف متفاوت است و برای امر کردن باید قدرت کسب کرد و این قدرت فقط قدرت ظاهری نیست بلکه شامل قدرت کلامی، روحی، قلمی، رسانه ای و... می شود.
 

کد خبر 1231969

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha