عملیات احداث کتابخانه در بافت تاریخی بشرویه آغاز شد

عملیات احداث کتابخانه در بافت تاریخی شهرستان بشرویه با مساحت ۲۲۰ مترمربع و اعتباری بالغ بر ۲۳ میلیارد ریال با حضور مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان جنوبی همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، آیین کلنگ زنی احداث کتابخانه در بافت تاریخی شهرستان بشرویه عصر امروز(۲۲ آبان) همزمان با دومین روز از هفته کتاب و کتابخوانی با حضور مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان جنوبی، فرماندار، امام جمعه و جمعی از مسئولان این شهرستان برگزار شد.

 

حسن علیزاده فرماندار بشرویه ضمن گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی در این مراسم اظهار داشت: از زحمات کتابداران شهرستان بشرویه تشکر می کنیم که در تلاش هستند تا جوانان و نوجوانان را به سمت فرهنگ کتاب و کتابخوانی سوق دهند.

 

وی در ادامه بیان کرد: کتابداران باید به سمتی بروند که کودکان را به خواندن کتب آیینی، زندگی شهدا و اهل بیت علیه السلام تشویق نموده تا از بسیاری از آسیب های آینده جلوگیری شود.

 

فرماندار بشرویه گفت: بر كسی پوشيده نيست كه تمام ادوار گذشته سرزمين پهناور ايران، سرشار از انديشه‌های ناب در همه زمينه‌ها خصوصا كتابت و حوزه نويسندگی بوده است.

 

علیزاده تاکید داشت: بی شک در جوامعی که از فرهنگ و تمدن غنی برخوردار هستند کتاب به عنوان عنصری حیاتی و تاثیرگذار شناخته می شود و چراغ راهی برای رسیدن به اهداف متعالی انسان ها و انتقال مفاهیم ارزنده به نسل بشر است.

 

وی بیان کرد: به همین دلیل کتابخانه را می توان به عنوان کانون همایش صاحب‌نظران و موزه پرطراوت اندیشمندان در نظر گرفت و تاسیس کتابخانه جهت توسعه فرهنگ یکی از اولویت های هر جامعه است.

 

شایان ذکر است پروژه احداث کتابخانه در بافت تاریخی از سری برنامه های اقدام جامع مشترک ستاد بازآفرینی شهری و با کمک اداره کل راه و شهرسازی و نهاد کتابخانه های عمومی استان خراسان جنوبی و خیرین با اعتباری بالغ بر ۲۳ میلیارد ریال و آغاز شده است و این کتابخانه با ۱۷۰ مترمربع زیربنا با مساحت 220 متر مربع در بافت تاریخی شهرستان احداث می شود.

 

 

کد خبر 1231985

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha