مطالبه‌گری حق هر جوانی است

عزت‌دوست مطالبه‌گری را حق هر جوانی دانست و گفت: باید هر مسئله‌ای از راه خودش پیگیری شود و گرنه در نهایت مسیر و هدف تغییر می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان،«فیروز عزت‌دوست» امروز(یکشنبه، ۲۲  آبان) در نشست با جمعی از جوانان بندر آستارا که در سالن کانون شطرنج اداره ورزش و جوانان این شهرستان برگزار شد، اظهارکرد: ظرفیت خوبی از نظر نیروی انسانی و سرمایه مادی و معنوی در بازار وجود دارد.

 

معاون جوانان مدیرکل ورزش و جوانان گیلان با بیان‌اینکه جوانانی که در بازار فعالیت دارند می‌توانند در امورات بسیار تعیین کننده باشند، افزود: جوانان مشغول در بازار می‌توانند تغییرات اساسی را با کمک یکدیگر و مطالبه‌گری از مسئولان انجام دهند.

 

وی با اشاره به اینکه بیشتر مشکلات و مسائل حوزه جوانان در ستاد ساماندهی امور جوانان احصاء، بررسی و تصمیم‌گیری می‌شود، تصریح‌کرد: ریاست ستاد ساماندهی امور جوانان در شهرستان‌ها بر عهده فرماندار و دبیری آن نیز با رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان است.

 

عزت‌دوست با بیان‌اینکه برای تاسیس و شکل‌گیری تشکل جوانان در بازار آستارا باید هفت نفر به عنوان هیئات موسس پیشگام باشند، گفت: در بخش ورزش و جوانان برای عضویت در تشکل‌ها محدودیت سنی داریم و صرفا افراد در بازه سنی ۱۸ تا ۳۵ سال می‌توانند فعالیت کنند.

 

معاون جوانان مدیر کل ورزش و جوانان گیلان از سازمان‌های مردم نهاد به مانند یک پایگاه اجتماعی نام برد و افزود: سازمان‌های مردم نهاد باید تقویت شوند.

 

وی مطالبه‌گری را حق هر جوانی دانست و خاطرنشان‌کرد: باید هر مسئله‌ای از راه خودش پیگیری شود و گرنه در نهایت، مسیر و هدف تغییر می‌کند.

 

عزت‌دوست با اشاره به اینکه ممکن است افراد مختلف به مسائل گوناگون اعتراض داشته باشند، افزود: این مسئله سبب نمی‌شود که بر سر هر موضوعی هرج و مرج راه بیاندازند وعده‌ای از افراد نیز از این حرکت‌ها پشتیبانی می‌کنند.

 

این مقام مسئول با بیان‌ اینکه ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های خوبی در آستارا وجود دارد، تصریح‌کرد: مردم آستارا بیشتر از این ظرفیت‌ها اطلاع دارند و در قالب تشکل رسمی و با مجوز می‌توانند پتانسیل‌ها را مورد توجه قرار داده و برای بهره‌برداری از آنها مسئولان را نیز همراه کنند.

 

عزت‌دوست یکی از ایرادهای تشکل‌های غیردولتی به ویژه در آستارا را محدود شدن در جمع خاص عنوان کرد و گفت: سازمان‌های غیر دولتی نسبت به عضوگیری اقدام کنند تا ظرفیت و توانایی بیشتری برای خود ایجاد کنند و اتفاق‌های بزرگتری را رقم بزنند.

 

*سازمان مردم نهاد در بازار ساحلی آستارا تشکیل می‌شئد

«وحید خاصی‌پور» نیز در این نشست حضور جمعی از جوانان بازارچه ساحلی در این نشست را مایه مباهات دانست و اظهارکرد: در بندر آستارا این دغدغه وجود دارد که برخی کارها به وسیله مردم در این شهرستان انجام شود.

 

رئیس اداره ورزش و جوانان بندر آستارا افزود: از این رو جوانان بازارچه ساحلی درخواست تشکیل یک سازمان مردم نهاد را دارند که فعالیت‌هایی همچون تهیه و توزیع بسته‌های کمک معیشتی که توسط جمعی از بازاریان به ویژه بازارچه ساحلی انجام می‌شود را رسمیت ببخشند.

 

خاصی‌پور گفت: تشکیل مجمع خیرین شهرستان، در اختیار قرار دادن سالن‌ها، تالارها و مکان‌های دولتی که قابلیت برگزاری مراسم و جشن‌های ازدواج را دارند، اعطای وام اشتغالزایی و فرزندآوری از بانک‌های عامل ملی، صادرات، رفاه و صندوق کارآفرینی امید در نشست آینده ستاد ساماندهی امور جوانان بررسی می‌شود.

 

 

کد خبر 1231990

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha