​اجرای قانون تراکم راهی برای جبران کمبود زمین ساخت مسکن روستایی در گیلان

بشیری گفت: با اجرای قانون تراکم که از سال ۹۶ مصوب شده مشکل کمبود زمین برای ساخت مسکن روستایی در گیلان مرتفع شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «سید محمود بشیری» شامگاه یکشنبه (۲۲ آبان) در گفت‌و‌گوی خبری اظهار داشت: در سال ۱۳۹۶ قانون حفظ اراضی کشاورزی و باغی در مجلس تصویب شد و بر اساس آن زمین های کشاورزی و باغی باید از طرح‌های هادی خارج شوند بنابراین خروج این اراضی را در فرآیند بازنگری طرحهای هادی در دستور کار قرار دادیم.

 

معاون عمران روستایی اداره کل بنیاد مسکن گیلان با بیان اینکه ادارات راه و شهر سازی، دفتر فنی استانداری، بنیاد مسکن، فرمانداران، بخشداران و جهاد کشاورزی در فرآیند تصویب طرح‌های هادی شهرستان‌ها حضور دارند تصریح کرد: در قدیم روستائیان می‌توانستند، خانه‌های یک طبقه احداث کنند اما از سال ۹۶ برای حل مشکل کمبود زمین این قانون به قانون تراکم تغییر پیدا کرد.

 

بشیری در این مورد بیشتر توضیح داد و اضافه کرد: از سال ۹۶ به این سو امکان ساخت مسکن روستایی دو طبقه و بعضا سه طبقه فراهم شده که این موضوع در تراکم و بحث کمبود زمین به روستائیان کمک می‌کند. 

 

وی ابراز داشت: اگر یک روستایی زمینی خارج از طرح هادی در اختیار داشته باشد و بخواهد در آن زمین مسکن یا ساختمان دیگری احداث کند نقشه این کار آماده می‌شود و مورد بررسی قرار می‌گیرد و اگر واجد شرایط بود، می‌تواند از امکان الحاق استفاده کند.

 

معاون عمران روستایی اداره کل بنیاد مسکن استان گیلان افزود: قبل از اینکه طرح‌های هادی تصویب شوند کمیته کارشناسی شهرستان‌ها با محوریت فرمانداران و با حضور بنیاد مسکن و بخشداران، شورا و دهیاران طرح در فرمانداری بررسی و کارشناسی می‌شود و بعدا برای تصویب به استان ارسال خواهد شد. 

 

بشیری با تاکید بر اینکه اعتبارات ۱۴۰۱ بنیاد مسکن برای طرحهای هادی ابلاغ نشده است خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۰ اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گیلان اعتباراتی که از محل اعتبارات کشوری دریافت کرد را در وهله نخست به موضوع بازنگری طرحهای هادی اختصاص داد و این نشان میدهد چقدر نسبت به این موضوع تاکید وجود دارد.

 

 

کد خبر 1232070

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha