پرداخت مطالبات ۱۴۰۰ کارگران سد شفارود

​صفوی از پرداخت مطالبات ۱۴۰۰ کارگران سد شفارود منهای سنوات و عیدی خبر داد و گفت: این پروژه در حال حاضر حدود ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «سید نادر صفوی» شامگاه یکشنبه( ۲۲ آبان) در گفت‌وگوی خبری به موضوع میزان پیشرفت فیزیکی پروژه سد شفارود و پرداخت حقوق کارگران آن اشاره کرد و اظهار داشت: این پروژه در حال حاضر حدود ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و جلسات متعددی را برای حل مشکلات آن برگزار و نتایج آن را به اطلاع استاندار گیلان رساندیم.

 

فرماندار شهرستان رضوانشهر با بیان اینکه آخرین جلسه برای حل مشکلات سد سفارت اخیرا با حضور رئیس کل دادگستری گیلان برگزار شد عنوان کرد: در این جلسه مقرر شد شرکت آب نیرو نسبت به خلع ید پیمانکار پروژه دادخواستی را اعلام کند که این کار انجام و رای بدوی هم توسط دادگاه صادر شد.

 

صفوی گفت: در این رای شرکت آب نیرو متعهد شد تا مطالبات ۱۴۰۰ کارگران سد شفارود را پرداخت کند که این مهم دیروز انجام گرفت و همه مطالبات کارگران منهای سنوات و عیدی سال قبل و مطالبات ۱۴۰۱ پرداخت شد و متعهد شدند تا نهایی شدن حکم تنفیذ در دادگاه تجدیدنظر، و مشخص شدن پیمانکار جدید مابقی مطالبات هم سریعا و به صورت هفتگی پرداخت شوند.

 

وی طرح‌های هادی و نحوه تعیین کاربری اراضی را از جمله موضوعات مورد بحث شهرستان و روستائیان دانست و تصریح کرد: شهرستان رضوانشهر دارای ۱۱۹ روستا و آبادی است و تعداد ۸۴ روستای بالای ۲۰ خانوار آن مشمول طرح هادی بودند و طرح ها هم تهیه شد و ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان هم در این بخش اعتبار اختصاص دادیم. 

 

فرماندار شهرستان رضوانشهر تخصیص اعتبارات ملی برای تهیه طرح‌های هادی توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گیلان را خواستار شد و اضافه کرد: در راستای بازنگری طرح‌های هادی انتظار داریم هماهنگی لازم با کمیته تصویب شهرستان رضوانشهر انجام گیرد تا شاهد بروز اشتباه و ضایع شدن حقوق روستائیان نباشیم. 

 

صفوی اقدامات انجام شده برای حل مشکلات فاضلاب رضوانشهر را هم برشمرد و ادامه داد: در محدوده شهری رضوانشهر حدود پنج کیلومتر سیستم سنتی جمع‌آوری فاضلاب وجود دارد و با پیگیری‌های لازم مطالعات طرح آن انجام و در سطح ملی تصویب هم شد و طبق اعلام مشاوران طرح به حدود ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

 

وی از تلاش فرمانداری برای حل بخشی از مشکلات فاضلاب شهر رضوانشهر سخن گفت و ابراز داشت: از محل کمیته برنامه ریزی جهت جمع آوری آبهای سطحی یک میلیارد تومان اعتبار از محل تملک دارائی‌های شهرستان رضوانشهر برای شهرداری رضوانشهر اختصاص داده شد.

 

فرماندار شهرستان رضوانشهر با بیان اینکه پروژه کنارگذر شهرستان تاکنون ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است خاطرنشان کرد: این پروژه که بار ترافیکی شهر را به نحو قابل توجهی کاهش می‌دهد، روند بسیار خوبی دارد و در صورت مساعد بودن شرایط جوی می‌توانیم شاهد اتمام فرآیند ساخت آن در پایان سال ۱۴۰۱ باشیم.


 

کد خبر 1232072

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha