اقامه نماز همراه با تأمل، تدبر و صبر باشد

آیت الله فلاحتی با تاکید بر اقامه نماز با خشوع و تواضع برای رسیدن به تعالی گفت: اقامه نماز باید همراه با تأمل، تدبر و صبر باشد تا موجب تطهیر روح، صفای نفس، معرفت و نورانیت شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از گیلان، آیت الله رسول فلاحتی امروز(دوشنبه، ۲۳ آبان) در دومین همایش "نماز نماد قدرت و اقتدار معنوی سپاه" در دانشگاه دریایی امام خامنه‌ای گیلان با بیان اینکه نماز اولین و آخرین سفارش و توصیه همه انبیای الهی و بزرگترین هدیه خدا به انسان برای ارتباط با خالق است گفت: خداوند بهترین و بالاترین وسیله سعادت انسان را که نماز است، به وی داده زیرا نماز انسان را به سوی تعالی و رشد راهنمایی می‌کند.

 

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه امروز دنیای بشر به ویژه اندیشه نواستعمار درصدد هستند به مقابله با عوامل سعادت انسان بپردازند، افزود: عرفان‌های نو و کاذب که در دنیا وجود دارد برای این است تا اقامه نماز را از مسلمانان بگیرند و این نشان می‌دهند که معاندان توحید و آنانی که با خدا و پیامبران الهی دشمنی دارند، درصدد هستند با استفاده از همه ابزار، این هدیه الهی را از انسان‌ها بگیرند.

 

وی با برشمردن آثار اقامه نماز، با بیان اینکه جامعه‌ای که در آن نماز اقامه می‌شود از آلودگی‌ها مبراست تاکید کرد: بر آحاد جامعه اهل نماز، اعتبار، معنویت، معرفت حکمفرماست؛ رهبر این جامعه تا پایان عمرش در بستر بیماری اقامه نماز را ترک نکرد.

 

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه در آیه 45 و 153 سوره مبارکه بقره تاکید شده از دو چیز در زندگی استمداد کنید و آن «صبر» و «نماز» است، ادامه داد: این تقدم صبر بر صلاة نشان می‌دهد که عبادت نیازمند تحمل بوده، با تدبر در آیات انسان در می‌یابیم نماز از چه جایگاهی برای تعالی و ارتقای همه جانبه انسان برخوردار است.

 

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه در آیات و روایات تاکید شده که از صبر و نماز برای معرفت و معنویت کمک بجویید، خاطرنشان کرد: خدای متعال از نماز همواره به عنوان یک عمل بزرگ یاد می‌کند و این نشان می‌دهد که انسان برای رسیدن به تعالی باید فروتنی کرده یعنی نماز را با خشوع و تواضع اقامه کند لذا همواره باید تلاش کنیم اقامه نماز همراه با تأمل و تدبر و صبر باشد تا تطهیر روح، صفای نفس، معرفت و نورانیت را به دنبال داشته باشد.

کد خبر 1232274

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha