سرمایه‌گذاری در بخش تاریخی گردشگری استان گیلان را متحول می‌کند

جهانی با بیان اینکه ۳۰۰ بنای تاریخی در استان گیلان وجود دارد گفت: سرمایه‌گذاری در بخش تاریخی میتواند استان گیلان و گردشگری آن را متحول سازد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، ولی جهانی امروز (دوشنبه، ۲۳ آبان) در همایش و نمایشگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری گردشگری استان گیلان که در تالار مرکزی رشت برگزار شد اظهار داشت: در ۶ ماهه نخست امسال ۴۲ میلیون نفر در گیلان اقامت داشتند که نسبت به سال گذشته با افزایش ۱۵۱ درصدی همراه بوده است.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان جمع مسافران ورودی به گیلان در شش ماهه اول امسال را ۵۲ میلیون نفر و با یک افزایش ۱۰۵ درصدی ذکر کرد و افزود: در همین مدت بازدیدکنندگان از موزه‌های استان گیلان هم ۱۷۰ درصد افزایش یافته است. 

 

جهانی با اشاره به افزایش ۱۶۰ درصدی میزان ورودی گردشگران خارجی به استان گیلان اضافه کرد: در شش ماهه نخست امسال حدود ۷۰ پروژه گردشگری در استان گیلان افتتاح شد همچنین در همین مدت ۲۰۰ برنامه فرهنگی را در استان اجرایی کردیم. 

 

وی ادامه داد: پیگیری ثبت پرونده ثبت جهانی ماسوله در یونسکو و ایجاد شش موزه دولتی و خصوصی از دیگر اقدامات مهم اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان در مدت شش ماهه نخست امسال محسوب می‌شود.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان با بیان اینکه همایش و نمایشگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری گردشگری برای نخستین بار در کشور در استان گیلان برگزار می‌شود افزود: بخش گردشگری تاریخی گیلان مورد غفلت واقع شده و در نمایشگاه سه روزه‌ای که دایر شده بخش تاریخی و طبیعی استان گیلان را تلفیق کرده‌ایم.

 

جهانی با بیان اینکه ۳۰۰ بنای تاریخی در استان گیلان وجود دارد و از این میان ۲۲۱ بنا در اختیار دستگاهای دولتی است اذعان کرد: بازسازی تعدادی از این بناها را با مشارکت دستگاههای اجرایی انجام دادیم و بنا داریم برای آنها پکیج ها و بسته‌های سرمایه‌گذاری را تعریف کنیم.

 

وی آسیب‌شناسی وضعیت سرمایه گذاری در حوزه گردشگری استان گیلان با برگزاری نشست‌های تخصصی را از دیگر قسمت‌های این همایش و نمایشگاه ذکر کرد و گفت: معتقدیم سرمایه‌گذاری در بخش تاریخی میتواند استان گیلان و گردشگری آن را متحول سازد.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان ضمن تاکید بر سرمایه‌گذاری در بافت‌های تاریخی استان نظیر روستاهای نمونه گردشگری و ماسوله خاطرنشان کرد: از محل سفر ریاست جمهوری به گیلان ۷۵ میلیارد تومان اعتبار به پروژه‌های نیمه تمام این اداره کل اختصاص پیدا کرده است.

 

کد خبر 1232299

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha