ثبت و ضبط خاطرات خانواده های شهدا و جانبازان باید با سرعت انجام شود

دادمان گفت: همه باید کمک کنیم تا ثبت و ضبط خاطرات خانواده های شهدا و جانبازان با سرعت بیشتری انجام شده و به این مهم بیش از پیش پرداخته شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، محمدمهدی دادمان در مراسم رونمایی از کتاب «روزهای پیام ‌بری» که شب گذشته (دوشنبه 23 آبان) در سالن اجتماعات کتابخانه امام خمینی (ره) برگزار شد، بیان کرد: چاپ این کتاب که به سوژه ای جذاب و ماجرایی از هشت سال دوران دفاع مقدس می پردازد اقدام جدید و قابل تقدیری است.

 

رئیس حوزه هنری ادامه داد: کتاب روزهای پیام بری در واقع کتابی ناب و درجه یک در حوزه ادبیات پایداری و تاریخ شفاهی است که به همت آقای روح الله شریفی و دل بستگان به دفاع مقدس به چاپ رسیده و فصل جدیدی از این ادبیات در استان قزوین آغاز کرده است.

 

وی تصریح کرد: کارهای بسیار نکرده در ثبت و ضبط خاطرات هشت سال دفاع مقدس و همچنین انقلاب اسلامی داریم که باید به آنها بپردازیم و هز روز هم زمان می گذرد و در حال از دست دادن این زمان هستیم و از طرفی هم در بازگویی این حماسه و روایت ها عقب هستیم.

 

دادمان تأکید کرد: با توجه به گذر زمان هر روز بزرگی از خانواده های شهدا و ایثارگران از میان ما می رود و در واقع با از دست دادن این افراد، امکان روایت یک حماسه و گنجینه را از دست داده ایم.

 

وی خاطر نشان کرد: همه باید کمک کنیم تا ثبت و ضبط خاطرات خانواده های شهدا و جانبازان با سرعت بیشتری انجام شده و به این مهم بیش از پیش پرداخته شود.

 

در ادامه این مراسم نماینده ولی فقیه در استان قزوین اظهار کرد: مسئولان و نویسندان در ثبت و ضبط خاطرات خانواده های شهدا و جانبازان وظیفه سنگینی بر عهده دارند و باید بیش از پیش در این حوزه تلاش کنند و نویسندگانی همچون آقای روح الله شریفی باید کمک کنند تا آثار فاخری در بخش ادبیات پایداری و تاریخ شفاهی تولید شود.

 

آیت الله عبدالکریم عابدینی یادآور شد: زمان می گذرد و باید در ثبت و ضبط این خاطرات همت کرد تا این روایت ها و خاطرات در دسترس عموم مردم به ویژه جوانان نوجوانان قرار گیرد و از آنها درس بگیرند.

 

کد خبر 1232372

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha