جایگزینی برای کتاب چاپی وجود ندارد

حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده با بیان اینکه لذت خواندن کتاب چاپی بیشتر از کتاب‌های الکترونیکی است، گفت: کتاب های الکترونیک را نمی‌توان جایگزین کتاب چاپی کرد زیرا هر کدام جایگاه خاص خود را نزد مخاطب دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان هرمزگان، حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی زاده در دیدار مدیرکل و کارکنان کتابخانه های عمومی استان هرمزگان که به مناسبت هفته کتاب برگزار شد، تاکید کرد: وقف، نذر و اهدای کتاب در بین مردم باید فرهنگ‌سازی و تبدیل به ارزش شود. 

 

نماینده ولی فقیه در هرمزگان افزود: ارتباط و همکاری با اداره کل اوقاف و امور خیریه می‌تواند به گسترش این فرهنگ حسنه در بین مردم کمک کند.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده از کتاب به عنوان غذای روح انسان نام برد و عنوان کرد: با همکاری و تعامل همه دستگاه ها و نهادها می‌توان کتاب را به دورافتاده‌ترین نقاط استان رساند تا همه افراد جامعه به ویژه روستانشینان از نعمت کتاب بهره‌مند شوند.

 

وی با ذکر این نکته که با برنامه ریزی و تلاش می توان در هر روستا یک کتابخانه راه اندازی کرد، گفت: در طراحی و احداث ساختمان‌های اداری باید دقت شود که کتابخانه‌های آنها برای عموم قابل‌دسترس و استفاده باشند تا مردم از فضاها و امکانات موجود در سایر دستگاهای اجرایی بهره مند شوند.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده با اذعان به اینکه هیچ‌چیز نمی‌تواند جای کتاب مکتوب را پر کند، تصریح کرد: لذت خواندن کتاب چاپی بیشتر از کتاب‌های الکترونیکی است.

 

وی افزود: بنابراین نمی‌توان این نوع کتاب ها را جایگزین کتاب چاپی کرد زیرا هر کدام از آن‌ها جایگاه خاص خود را نزد مخاطبین دارند.

 

امینه دریانورد، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان هرمزگان نیز در این دیدار ضمن تبریک هفته کتاب، گزارش جامعی از وضعیت مطالعه و کتابخانه و عملکرد کتابخانه های عمومی استان ارائه کرد.

 

 

 

 

 

کد خبر 1232400

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha