پیش بینی اعتبار احداث کتابخانه مرکزی بیرجند در سفر دوم رئیس جمهور

قناعت با انتقاد از خلأ برنامه ای در حوزه کتاب و کتابخوانی، گفت: متاسفانه در اکثر جلسات بیشتر توجه به تأمین و تکمیل زیرساخت‌ها است و کمتر به برنامه‌ریزی در حوزه نرم افزاری برای ترویج فرهنگ کتابخوانی پرداخته می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، جواد قناعت امروز سه‌شنبه (۲۴ آبان) در نشست با اعضای انجمن کتابخانه های عمومی استان اظهار کرد: در دوران دفاع مقدس وقتی که با پشتیبانی ابرقدرت ها از صدام جنگ تمام عیار سخت بر جمهوری اسلامی ایران تحمیل شد ملت ایران با ایستادگی و مقاومت حتی اجازه ندادند دشمن یک وجب از خاک این کشور را تصرف کند.

 

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران باعث شد تا در مقابل جنگ دشمنان ایستادگی کنیم و براساس مبانی انقلاب حرکت رو به جلو داشته باشیم، افزود: مبانی انقلابی، دینی و ملی پایه اصلی قدرن نرم ملت ایران است.

 

وی با بیان اینکه کتاب و فرهنگ کتابخوانی می تواند در تقویت قدرت نرم نقش ایفا کند، گفت: ترویج کتابخوانی باعث تقویت و حفظ تمدن ها و فرهنگ ها می شود بنابراین کتاب یکی از ارکان بقای تمدن ها است.

 

قناعت با اشاره به اینکه کتاب را می توان مادر تمدن ها دانست بنابراین باید بیشتر به مقوله کتاب و کتاب خوانی پرداخته شود، ادامه داد: دانایی به تنهایی کفایت نمی کند و باید به سمتی برویم که این دانایی را به دارایی تبدیل کنیم البته باید مقدمات کار و سرانه مطالعه را در جامعه افزایش دهیم.

 

استاندار خراسان جنوبی از خلأ برنامه ای در حوزه کتاب و کتابخوانی انتقاد کرد و افزود: متاسفانه در اکثر جلسات بیشتر توجه به تأمین و تکمیل زیرساخت ها است و کمتر به برنامه ریزی در حوزه نرم افزاری برای ترویج فرهنگ کتابخوانی پرداخته می شود.

 

سلامت فکری با کتابخوانی تأمین شود

وی بر ضرورت استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود برای ترویج فرهنگ کتابخوانی تأکید کرد و گفت: برای تأمین سلامت فکری جامعه یکی از راه‌ها پرداختن به مسئله کتابخوانی است و در این راستا باید نویسندگان تقویت و شرایط مطلوب کتابخوانی فراهم شود.

 

قناعت با اشاره به لزوم استفاده از ابزارهای نوین در تولید کتاب، عنوان کرد: فضای مجازی امروز فراگیر شده و اثر خود را بر جامعه به ویژه نسل جوان گذاشته است.

 

استاندار خراسان جنوبی در ادامه وضعیت سرانه فضای کتابخانه های استان را نسبت به برخی نقاط دیگر کشور مطلوب ارزیابی کرد و افزود: احداث کتابخانه مرکزی بیرجند یک ضرورت است که تأمین اعتبار برای آن در سفر دوم رئیس جمهوری پیش بینی شده است.

 

وی بر همکاری شهرداری ها برای تحقق سهم نیم درصد کتابخانه ها از درآمد شهرداری های سطح استان و همچنین برگزاری منظم جلسات انجمن کتابخانه ها در شهرستان ها تأکید و بیان کرد: برای تجهیز کتابخانه های عمومی استان باید نهایت استفاده را از منابع ملی ببریم و سازمان برنامه و بودجه در تخصیص اعتبارات حداکثر همکاری را داشته باشد.

کد خبر 1232462

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha