اساتید و نخبگان در جامعه نقش بسزایی دارند

نقدی نقش اساتید و نخبگان را در جامعه مهم و تاثیرگذار دانست وگفت: باید برای مقابله با دشمنان سواد رسانه ای در بستر فضای مجازی را ارتقا دهیم.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری شبستان از سمنان، رضا نقدی در نشست هم اندیشی با محوریت نقش نخبگان و اساتید دانشگاه در جهاد تبیین که با حضور حجت الاسلام رضا کهساری مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های استان سمنان که در سالن جلسات دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان برگزار شد با اشاره به اتفاقات اخیر در شرایط کنونی جامعه بیان داشت: اساتید و نخبگان در این ایام باید کار ویژه ای انجام دهند.

 

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری اظهارداشت: اساتید و نخبگان باید بسیار بیشتر از گذشته پای کار باشند.

 

وی از اساتید و نخبگان خواستار تعامل بیشتر با دانشجویان شد و گفت: اساتید و نخبگان می توانند با حضور در کلاس، سالن غذاخوری و خوابگاه های دانشجویی به سوالها، شبهات و تضادهایی که در قالب فضای مجازی در ذهن دانشجویان است پاسخ دهند.

 

نقدی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب گفت: آینده جامعه ما در دست جوانان است و اگر جوان ایرانی آگاه، روشن و هوشیار نسبت به دستاوردهای نظام باشد، بهتر می‌تواند ادامه‌دهنده مسیر انقلاب و ارزشهای باشد.

 

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان با بیان اینکه اکنون در یک جنگ جهانی رسانه ای هستیم، عنوان کرد: باید برای مقابله با دشمنان سواد رسانه ای در بستر فضای مجازی را ارتقا دهیم.

 

 

وی با اشاره به وظیفه سنگین اساتید در بحث جهاد تبیین،تصریح کرد: تبیین ارزشهای دفاع مقدس و انقلاب اسلامی برای نسل جوان یک وظیفه است.

 

نقدی گفت: باید دستاوردها ، فعالیت‌ها، خدمات و اقدامات نظام در 44سال گذشته و تحولات چشمگیری که کشور در این مدت داشته از طریق جهاد تبیین برای مردم بیان شود.

 

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان ،لازمه دفاع از آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی را التزام عملی به جهاد تبیین دانست و گفت: راه مصون‌سازی افکار عمومی، جهاد تبیین از سوی اساتید، نخبگان و  افراد تاثیرگذار در جامعه است.

 

وی با اشاره به این مطلب که اگر وظیفه خودمان را خوب انجام دهیم و با تعامل با دانشجویان به شبهات آنها پاسخ دهیم می توانیم بگوییم پای کار هستیم و الا اگر در عمل کاری جهادی و ویژه در زمینه تبیین ارزشها  انجام ندهیم، این مصداق واقعی نفاق است.

 

در ادامه اساتید حاضر در نشست هم اندیشی با محوریت نقش نخبگان و اساتید دانشگاه در جهاد تبیین مباحثی را در خصوص جهاد تببین مطرح کردند و به بیان نقطه نظرات خویش در این خصوص پرداختند.

 

شایان ذکر است این نشست، با مشارکت و همت بسیج اساتید و دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان برگزار شد.

کد خبر 1232481

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha