۲۰۰ هزار مازندرانی زیر پوشش بیمه رایگان سلامت قرار گرفتند

میرزایی با اشاره به اجرای طرح پوشش بیمه رایگان سلامت گفت: از دی ماه سال گذشته تاکنون ۲۰۰ هزار نفر از مردم این استان ماندران زیر پوشش این نوع بیمه قرار گرفتند و از خدمات آن بهره مند شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، محمدرضا میرزایی،‌امروز(۲۴آبان) در اجلاس کشوری مدیران ارشد سازمان بیمه سلامت ایران به حضور مدیران کل بیمه سلامت  تمامی استان های کشور در این اجلاسیه اشاره و اظهار کرد:‌ با توجه به اجرای طرح ها و پروژه های نظام سلامت نظیر صندوق حمایت از بیماران صعب العلاج،نادر و خاص و... رسالت سنگینی بر عهده مدیران این سازمان است و امید می رود با عنایت خداوند متعال بتوانیم خدمت گذار شایسته ای برای جامعه بیمه شدگان سازمان بیمه سلامت کشور باشیم.

 

مدیرکل بیمه سلامت مازندران با بیان اینکه اجرای طرح های کلیدی درمان زوجین نابارور،‌بیمه همگانی رایگان، درمان بیماران صعب العلاج و دارو یار و دارو رسان افزایش رضایتمندی جامعه بیمه شدگان را به همراه خواهد داشت،‌گفت: تکالیف محوری ادارات کل بیمه سلامت و مشارکت با سایر شرکا در نظام سلامت استان ها نقش ما را در نظام سلامت پررنگ کرده است.

 

وی به فعالیت بیمه سلامت در ۲۲شهرستان استان مازندران اشاره و بیان کرد: یک میلیون و ۳۵۰هزار نفر جمعیت استان بیمه شده رایگان هستند.

 

میرزایی با بیان اینکه استان مازندران ۳میلیون و ۵۰۰هزار نفر جمعیت دارد، افزود: حدود ۵۰درصد جمعیت استان بالغ بریک میلیون و ۷۰۰هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند.

 

وی ادامه داد: تمامی افراد فاقد بیمه می توانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان از بیمه سلامت بهره مند شوند.

 

میرزایی با بیان اینکه پرداختی ها در بیمه سلامت به‌روز است، گفت: بیش از ۲هزار و ۶۰۰موسسه طرف قرار داد داریم و در سال جاری تا کنون  ۷۰۰میلیارد تومان به این موسسات پرداخت شده است.

 

وی با بیان اینکه 62 درصد فضای فیزیکی مراکز بیمه سلامت استان ملکی بود افزود: ساختمان اداری شهرهای فریدونکنار و گلوگاه به اتمام رسیده و  پروژه ساختمان اداری شهرستان بابلسر ۳۰درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

 

مدیرکل بیمه سلامت استان مازندران با اشاره به بازسازی  ساختمان اداری 9 شهرستان گفت: مراکز استان ها باید اداره بیمه مجزا داشته باشند، در این راستا اداره ی بیمه سلامت شهرستان ساری به زودی شروع به کار خواهد کرد.

 

میرزایی بابیان اینکه با جدیت پیگیر اجرای طرح پوشش فراگیر بیمه پایه هستیم، گفت: از دی ماه سال گذشته تاکنون ۲۰۰ هزار نفر از مردم این استان زیر پوشش این نوع بیمه قرار گرفتند و از خدمات آن بهره مند شدند.

 

مدیرکل بیمه سلامت مازندران گفت: روزانه ۲۰۰ تا ۳۰۰ نفر با مراجعه به ادارات و نمایندگی های بیمه سلامت در شهرستان های مازندران برای بیمه رایگان اقدام می کنند.

 

وی از عقد قرارداد با دو مرکز جدید درمان ناباروی در استان طی سال جاری خبر داد و گفت :هم اکنون هفت مرکز در مازندران برای درمان ناباروری زوج‌های جوان با این بیمه قرارداد دارند.

 

میرزایی بیان کرد: طی هفت ماهه گذشته موفق شدیم ۶۲۷نفر را نشان دار کنیم که مجموعا یک میلیارد و ۱۰۰میلیون تومان پرداختی داشتیم.

 

وی با بیان اینکه در سه ماه گذشته ۶۹میلیارد تومان بابت دارو پرداخت کردیم که۳۵میلیارد تومان آن به ارز ترجیحی اختصاص دارد، ادامه داد:  در مدت مشابه نزدیک به ۱۸۰۰بازدید از ۶۸۰داروخانه دولتی و خصوصی بعمل آمده است.

 

میرزایی به ۷۰مرکز طرف قرار داد در حوزه درمان اعتیاد اشاره کرد و گفت: ۳هزار و ۹۳۲بیمار را تحت پوشش داریم که پرداخت ها در این حوزه به روز است.

 

وی از ثبت ۱۴۰بیمار در سامانه بیماری های خاص، نادر و صعب العلاج خبر داد و افزود: تلاش داریم به سرعت وارد این کار مقدس شویم و از بیماران مشمول این طرح حمایت کنیم.

 

 میرزایی با بیان اینکه رصد هزینه های بیمه سلامت در اداره کل بیمه سلامت مازندران مورد توجه است،‌گفت: در این راستا ۴۵جلسه در قالب کارگروه تشکیل شده است.

 

وی اظهار کرد: در شش ماه اول سال گذشته در این بخش وضعیت خوبی نداشتیم و از میانگین کشوری حدود شش درصد بیشتر هزینه کردیم ولی اکنون جایگاه ما حدود یک درصد از میانگین کشوری هزینه های ما کمتر است.

 

میرزایی از تولید برنامه «بیمه سایبان سلامت» با همکاری صدا وسیمای مرکز مازندران با هدف آگاهی رسانی به جامعه خبر داد و بیان کرد: شورای پژوهش در بیمه سلامت استان تشکیل شد و هر هفته یک بار جلسات به همراه کارگاه های آموزشی برای مدیران برگزار می شود.

کد خبر 1232489

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha