پیوند خانواده ها با کتاب، نشانه بارز رشد فرهنگی جامعه است

شکرخواه گفت: از جمله نشانه های بارز رشد فرهنگی جامعه، پیوند مستحکم خانواده ها با کتاب و کتابخوانی است.

نرجس شکرزاده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم ضمن گرامیداشت 24 آبان ماه، روز کتاب و کتابخوانی اظهار داشت: این که در سال های اخیر سرانه مطالعه در کشور تا حدودی افت پیدا کرده ، این مسأله باید از سوی کارشناسان و صاحب نظران مورد تحلیل و بررسی دقیق قرار گیرد و دلایل و زمینه های آن بررسی شود.

 

محقق و پژوهشگر حوزه علمیه خواهران با بیان این که یکی از نشانه های بارز رشد و توسعه فرهنگی جامعه ارتباط اعضای آن جامعه با مقوله کتاب و کتاب خوانی است، گفت: بی شک در راستای توسعه و رشد فرهنگی یک جامعه و رفع معضلات و آسیب ها، لزوم ارتباط افراد و خانواده ها با مقوله کتاب و کتاب خوانی یک اصل بسیار مهم و کلیدی به شمار می رود.


وی ضمن تأکید بر اهمیت توجه به فرهنگ سازی در راستای ترویج مطالعه و کتابخوانی در کشور افزود: در این خصوص رسانه ها و فعالان فضای مجازی نقش مهمی می توانند ایفا کنند و در این رابطه البته بیش از هر چیز نیاز به مخاطب شناسی، زمان شناسی و توجه به کارهای خلاقانه در ارتباط با نسل جدید داریم.


این فعال فرهنگی همچنین خاطرنشان کرد: از سویی با توجه به این که معمولاً کتاب خوانان جامعه را قشر متوسط رو به پایین تشکیل می دهد،لذا باید از حیث اقتصادی با اجرای طرح های تخفیفی و نیز حمایت هایی از ناشران، کاری کرد که این قشر کماکان قدرت خرید کتاب را داشته باشد.

کد خبر 1232497

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha