مدیران با رسانه‌ها ارتباط مستمر داشته باشند

سیفی با بیان اینکه مسئولان باید به خبرنگاران پاسخگو باشند و ارتباط آنها با رسانه مستمر باشد گفت: با توجه به اهمیت موضوع رسانه، دوره آموزشی سواد رسانه برای همه مدیران ارشاد استان برگزار شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، عبدالرضا سیفی امروز سه‌شنبه (24 آبان) در پنجاهمین جلسه شورای اطلاع‌رسانی خوزستان که با حضور دبیر شورای اطلاع‌رسانی کشور در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد اظهار کرد: جلسات شورای اطلاع‌رسانی به صورت مستمر در خوزستان برگزار می‌شود و تاکنون خروجی‌های خوبی داشته است.

 

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان با بیان اینکه در طول زمان بیشتر می‌توان ماحصل این جلسات را ارزیابی کرد افزود: تلاش این بوده که شورای اطلاع‌رسانی در استان فعال و تاثیرگذار باشد و به موقع به موضوعات مرتبط با اطلاع‌رسانی ورود کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه در سال جاری تاکنون 13 جلسه شورای اطلاع‌رسانی برگزار شده و در موضوعات مختلف با اعضا و مهمانان بحث و تبادل‌نظر داشتیم اضافه کرد: مسئولان باید به خبرنگاران پاسخگو باشند و ارتباط آنها با رسانه مستمر باشد.

 

سیفی با تاکید بر ضرورت آموزش سواد رسانه در میان مدیران تصریح کرد: پیشنهاد می‌شود با توجه به اهمیت موضوع رسانه، دوره آموزشی سواد رسانه برای همه مدیران ارشاد استان برگزار و این موضوع به عنوان مصوبه این جلسه مطرح شود.

 

 

۱۳ جلسه شورای اطلاع‌رسانی در سال جاری در خوزستان برگزار شده است

حجت‌الاسلام رضا کلاه‌کج نیز با ارائه گزارش عملکرد شورای اطلاع‌رسانی در خوزستان عنوان کرد: از سال ۹۸ تاکنون ۵۰ جلسه شورای اطلاع‌رسانی در استان برگزار شده که ۱۳ جلسه آن مربوط به هشت ماهه سال جاری است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با بیان اینکه ماحصل ۱۳ جلسه شورا در سال جاری ۱۹ دستور جلسه و ۱۱۵ مصوبه بوده است ابراز کرد: همچنین ۶ نشست خبری با اصحاب رسانه در قالب اتاق خبر برگزار شده است.

 

وی بررسی وضعیت کم‌آبی، راهپیمایی روز قدس، ریزگردها و تعطیلی مراکز اداری و آموزشی، بررسی وضعیت بازار، آسیب‌شناسی رسانه‌ها در شرایط بحران، سبک زندگی، وضعیت کرونا، غرق‌شدگی، هفته دولت، اربعین حسینی، بررسی اعتشاشات اخیر و نحوه اطلاع‌رسانی در شرایط بحران، وضعیت امنیت اجتماعی، خدمات شهری و روشنایی معابر و پارک‌ها را از جمله دستورالعمل‌های این شورا بیان کرد.

 

حجت‌الاسلام کلاه‌کج اذعان کرد: موضوعات اتاق خبر که با حضور مدیران کل دستگاه‌های اجرایی برگزار شده نیز شامل روز قدس، کم‌آبی، شیلات، دهه کرامت، میراث فرهنگی و طرح نظارتی ویژه اربعین حسینی بوده است.

 

وی به برنامه‌های شورای اطلاع‌رسانی تا پایان سال جاری اشاره کرد و یاد آور شد: راه‌اندازی این شورا در شهرستان‌ها که دستورالعمل آن تدوین شده و تشکیل کارگروه تخصصی فضای مجازی و افکار عمومی جهت تدوین سند راهبردی شورای اطلاع‌رسانی استان از جمله این برنامه‌هاست.

 

در این جلسه اعضا و مدعوین به بیان نقطه نظرات خود در رابطه با وضعیت شورای اطلاع‌رسانی و بهبود عملکرد آن ارائه دادند.

 

کد خبر 1232606

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha