تجزیه‌طلبی در سیستان و بلوچستان جایگاهی ندارد

نماینده مقام معظم رهبری معظم انقلاب با گفت: اگر کسی به شما مردمان باوفای سیستان و بلوچستان تجزیه‌طلب گفته غلط کرده چرا که مردم این استان مظهر وحدت هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زاهدان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدجواد حاج علی‌اکبری در جمع علما، معتمدین و اقشار مختلف مردم شهرستان خاش اظهار داشت: تجزیه‌طلبی در این استان جایگاهی ندارد و مردم سیستان و بلوچستان مظهر وحدت هستند.

 

رئیس هیئت اعزامی از سوی رهبر معظم انقلاب به سیستان و بلوچستان افزود: مردم این استان هزاران شهید برای حفط کشورشان داده‌اند و اگر کسی بحث تجزیه‌طلبی را مطرح کرده مقصود او نفوذی‌ها بوده که تلاش دارند وحدت و امنیت مردم ما را بگیرند.

 

وی خاطرنشان کرد: مشکلات و موانع در استان‌های مختلف وجود دارد اما سیستان و بلوچستان به علت عقب ماندگی تاریخی و ظلم ستم‌شاهی در شاخص‌ها عقب‌تر است؛ هر چند رشد و پیشرفت‌ها زیاد است و ایران کنونی ایران گذشته نیست، به قدرت منطقه‌ای تبدیل شده، در مسیر پیشرفت قرار دارد که به دست فرزندان همین سرزمین ساخته شد.

 

حجت‌الاسلام حاج‌علی‌اکبری افزود: امروز حرکت در کشور اصلاحی است و ظرفیت‌های مختلف از جمله قانون اساسی و رهبر معظم انقلاب را داریم و در کشور بن بستی وجود ندارد؛ بلکه مسیری رو به پیشرفت مقابل ما است؛ اما پیگیری درخواست‌ها کجا و راه انداختن اسباب ناامنی کشور کجا و من یقین دارم هیچکس از شما راضی به تخریب و آسیب به اموال عمومی و خصوصی نیست و درخواست انتقاد و طرح مسئله یک باب و ایحاد اغتشاش و تعرض به مردم و اموالشان ناب دیگر و مقوله دیگری است؛ دومی کار دشمن است و عده‌ای هم ممکن است فریب بخورند و به دام دشمن بیفتند.

 

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه گفت: در طرح دیدگاه‌ها نداریم کشوری به آزادی ایران نداریم و امروز نمونه‌های مختلف صحبت‌ها شنیده می‌شود؛ اما آیا در دوران رژیم ستم‌شاهی فضایی برای اعتراض و مطالبه وجود داشت؟! گفتمان و گفت‌وگو و مباحثه خوب است و باید مباحثه شود و با دوستان قبل انقلاب صحبت کنید که وضعیت 43 سال انقلاب در حوزه ‌های مختلف اهل سنت چه تفاوتی با گذشته داشته است.

 

وی بیان کرد: اگر کسی به شما مردمان باوفای سیستان و بلوچستان تجزیه‌طلب گفته غلط کرده چرا که مردم این استان مظهر وحدت هستند و هزاران شهید داده‌اند برای حفط کشورشان و اگر کسی بحث تجزیه‌طلبی را مطرح کرده مقصود او نفوذی‌ها بوده و کسانی که از بیرون آمده و پول گرفته‌اند و شناسنامه ندارند و تلاش کرده‌اند وحدت و امنیت مردم ما را بگیرند. شما مردم سیستان و بلوچستان مظهر غیرت و جوانمردی هستید.

 

حجت‌الاسلام حاج‌علی‌اکبری گفت: اتفاقات اخیر رهبر معظم انقلاب را رنجاند و ایشان خواستار بررسی شدند؛ برای ما مرزبندی مذهبی وجود ندارد وقتی جوان شیعه را آنگونه می‌سوزانند ناراحت می‌شوید و ما هم وقتی به یک بلوچ آسیب وارد می‌شود نگران می‌شویم.

 

رئیس هیئت اعزامی از سوی رهبر معظم انقلاب به سیستان و بلوچستان افزود: در خصوص کسانی که ثابت شود درحوادث اخیر بی‌گناه بوده‌اند و به علت خطای انسانی کشته شده‌اند شهید اعلام شده و خواهند شد و این از تدابیر نظام است که در حال انجام بوده و امیدواریم تا با بصیرت و روشن‌بینی اوضاع کاملاً به شرایط عادی بازگردد. اخلاق خوب و سنت‌های خوب خود را حفظ کنید چرا که اگر ناامنی ایجاد شود به نفع هیچکس نیست و باید این وحدت را حفظ کنید.

کد خبر 1232685

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha