حراست از مساجد برای مقابله با توطئه دشمنان نیاز امروز جامعه اسلامی است

ماموستا قادری گفت: حفظ و حراست از مساجد برای مقابله با توطئه دشمنان دین نیاز امروز جامعه اسلامی است.

ماموستا ملا قادر قادری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه با اشاره به اینکه رسالت اصلی مسجد انسان سازی است و مسلمانان باید به آن اهتمام ورزند، گفت: مساجد به عنوان بزرگترین و مهمترین پایگاه دینی از منزلت والایی در میان جامعه اسلامی برخوردار است و می‌تواند نقش به سزایی ایفا کند.

 

امام جمعه پاوه افزود: در دنیای امروز با این حجم تهاجم فرهنگی، گرایشات مادی، دنیا پرستی و حاکمیت شهوات، مساجد نقش مهمی در هدایت مردم دارند و لذا باید مساجد را برای مقابله با هجمه فرهنگی دشمنان تقویت کنیم.



وي با اشاره به اینکه انتخاب امام جماعت و مدیران مساجد از ساخت مسجد مهم تر است، خاطر نشان کرد: ساخت مسجد مبارک است اما در شرایط کنونی که هزاران شبکه ماهواره ای و اینترنتی با برنامه های مختلف جوانان ما را مورد هجمه قرار می دهند باید از روحانیونی آگاه به مسایل روز و در واقع كسانيكه از لحاظ آگاهی عالم قرن باشند در مساجد استفاده کنیم، چرا كه مسلماً یک پیش نماز آگاه از خودِ مسجد مهم تر است.


ماموستا قادری تصریح کرد: امام جماعت در هر مسجد، عاملی مهم در پیشرفت و ترقی مسجد است و چنان چه دارای شرایط لازم باشد تاثیری بسزا در تحولات مثبت در جوانان و در نتیجه گرایش آنان به مساجد خواهد داشت.

 

امام جمعه پاوه اظهار کرد: امام جماعت، مهم ترین عضو مدیریتی مسجد است که می تواند با برنامه ریزی و عملکرد درست، زمینه مناسبی را برای پیشبرد عوامل حضور مردم در مسجد فراهم کند. درباره حضور جوانان در مسجد نیز عملکرد امام جماعت، شخصیت امام جماعت و چگونگی برخورد او با جوانان، در ایجاد و چگونگی نگرش جوانان نسبت به دین و مسجد بسیار موثر است.

 

وی گفت: مسجد از ابتکارات اسلام برای شکل دادن به اجتماعات و ارتباطات مردم بر محور ذکر، نماز و توجه به خداوند است.

 

ماموستا قادری، افزود: با توجه به اینکه جوانان علاقه زیادى به تعلیم و تعلم دارند بنابراین مى توان با تشکیل کلاس هاى مختلف درسى و غیر درسى، معلومات، هنر و مهارت آن ها را افزایش داد. باید با استفاده از این عامل جذاب، جوانان را جذب مسجد کرد و با استفاده از مربیان کار آزموده و متدین، به تربیت آن ها همت گماشت لذا برگزارى این کلاس ها باعث دوام و موفقیت خانواده ها و جلوگیرى از شبیخون فرهنگى دشمن و کاهش فساد خواهد شد. 


 

 

کد خبر 1232845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha