پیشرفت تکنولوژی نباید مانع دوری جامعه از کتاب شود

حجت‌الاسلام قاضی دزفولی با بیان اینکه پیشرفت تکنولوژی نباید مانع دوری جامعه از کتاب شود گفت: خاستگاه پژوهش و تحقیق که موجب تولید علم می شود کتاب است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، حجت الاسلام سید محمدعلی قاضی دزفولی عصر امروز چهارشنبه (۲۵ آبان) در آیین اختتامیه اولین دوره جشنواره ملی کتابخوانی دفاع مقدس که با عنوان پناه نخل ها در سالن اجتماعات فرمانداری ویژه شهرستان دزفول برگزار شد اظهار کرد: باید بتوانیم در زمینه مسئولیت خطیر ترویج کتاب و کتابخوانی و مطالعه گام های اساسی برداریم.

 

امام جمعه دزفول با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت بحث کتاب و کتابخوانی افزود: یکی از پرتکرارترین مطالبات فرهنگی رهبری، در حوزه کتاب و کتابخوانی بوده است اما متاسفانه نه مخاطبان اصلی این بیانات که مسئولان هستند و نه مخاطبان عام که شامل مردم هستند چندان توجهی به این مطالبه نکرده اند.

 

وی با اشاره به نقش و اهمیت کتاب در ارتقای سطح علمی جامعه و تولید علم و اندیشه اضافه کرد: رهبری می فرمایند هیچ چیزی جای کتاب را پر نمی کند؛ واقعیت نیز همین است پیشرفت تکنولوژی نیز نباید مانع این مهم شود زیرا تا زمانی که کتاب در دست گرفته نشود نیاز فرد به کتاب برطرف نمی شود.

 

حجت الاسلام قاضی دزفولی با بیان اینکه خاستگاه پژوهش و تحقیق که موجب تولید علم می شود کتاب است عنوان کرد: مطالعه، تحقیق و پژوهش باعث نشاط و سرزندگی برای انسان های فرهیخته می شود، لذتی که یک انسان طالب علم و دانش‌پژوه از معلوم شدن یک مجهول با مطالعه به دست می آورد آنچنان مسرت بخش است که قابل مقایسه با هیچ چیز دیگر نیست. 

 

وی با تاکید بر اینکه یک مسئول فرهنگی نمی تواند با مقوله کتاب و مطالعه بی ارتباط باشد تصریح کرد: اداره کتابخانه های دزفول به تمام دستگاه های فرهنگی نامه بزند و مطالبه کند که مسئولان فرهنگی شهرستان در زمینه کتاب، کتابخوانی و مطالعه چه اقداماتی انجام داده اند و آنها را ملزم به پاسخگویی و تلاش در این حوزه کند.

 

امام جمعه دزفول ابراز کرد: جامعه باید به سمت و سوی کتابخوانی و مطالعه سوق داده شود که این امر وظیفه متولیان فرهنگی است و باید در راستای تحقق آن اهتمام ویژه ای داشته باشند.

 

وی خاطر نشان کرد: هرکسی نتواند سنگینی بار فرهنگی را بر دوش خود احساس کند باید کنار برود و کسی وارد میدان شود که بتواند این احساس را درک کند.

 

حجت الاسلام قاضی دزفولی با قدردانی از بانیان برنامه یاد آور شد: امیدواریم تداوم چنین برنامه هایی نویدبخش آینده روشن برای فرهنگ جامعه و شهرستان باشد.

 

کد خبر 1232970

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha