کنگره بین المللی شعر ایثار و زنان عاشورایی در قزوین برگزار می شود

کبیری از برگزاری کنگره بین المللی شعر ایثار و زنان عاشورایی در قزوین با رویکرد جهاد تبیین با زبان شعر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قزوین، ابوالحسن کبیری در جلسه هماهنگی برگزاری کنگره بین ‌المللی شعر ایثار و زنان عاشورایی که در بنیاد شهید قزوین برگزار شد، بیان کرد: کنگره بین‌المللی شعر ایثار و زنان عاشورایی با توجه به اینکه در سطح بین‌المللی برگزار می ‌شود می‌تواند تأثیر فرهنگی بسیاری داشته باشد.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قزوین ادامه داد: هدف کنگره جهاد تبیین با زبان شعر است تا توانمندی‌های علمی، نظامی، فرهنگی و داشته‌های نظام جمهوری اسلامی به رخ جهانیان کشانده شود.

 

وی افزود: در این کنگره کشور‌هایی مانند فلسطین، لبنان و عراق حضور دارند که این مهم فرصتی است تا پیام‌های مقاومت را با زبان شعر به مردم سراسر دنیا رساند که به طور مطمئن دشمنان کمتر خواهند توانست این زبان را سانسور کنند به همین دلیل پرداختن به آن اهمیت بسزایی دارد.

 

کبیری اعلام کرد: باید در برگزاری کنگره شعر ایثار و زنان عاشورایی همانند کنگره 3 هزار شهید استان قزوین، کمیته‌ ها و روسا و دبیران آن و مسئولیت ‌ها و وظایف هر یک از دستگاه‌های اجرایی روشن و شفاف باشد تا هر کس بداند که در این کنگره چه وظایفی را برعهده دارد و باید چه اقداماتی را انجام دهد.

 

وی تصریح کرد: برگزاری کنگره شعر ایثار و زنان عاشورایی همکاری دستگاه‌ های اجرایی استان قزوین را می‌طلبد بنابراین هر مدیری بخشی از اعتبار‌های فرهنگی که دارد با مدیریت مطلوب به سمت کنگره سوق دهد.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قزوین گفت: باید برنامه زمان ‌بندی و چگونگی برگزاری کنگره شعر ایثار و زنان عاشورایی به نحو دقیقی تدوین شود تا این کنگره در سطح ملی و بین ‌المللی با کیفیت مطلوبی برگزار شود.

 

وی خاطر نشان کرد: امروز که هجمه‌های مختلفی علیه ایران است زبان شعر می‌تواند پیام جمهوری اسلامی ایران و افتخارات دفاع مقدس را به سراسر نقاط مختلف دنیا برساند.

 

کبیری با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه هشت سال دفاع مقدس با همه سختی‌ها و مشکلات اگر ۸۰ سال دیگر کار شود بازهم جای دارد و کم است، خاطر نشان کرد: مطلب فوق بیانگر این است که در عرصه‌های هنری و فرهنگی اقدامات بسیاری می‌توان انجام داد.

 

در ادامه این جلسه، سعید وکیلی با اشاره به بیانات رهبر فرزانه انقلاب مبنی بر اینکه جهاد تبیین فریضه قطعی، فوری و عینی است، اظهار کرد: امروز این جهاد نسخه شفابخش وضعیت کنونی جامعه است بنابراین پرداختن به آن در برنامه‌ های فرهنگی از جمله این کنگره ضروری است.

 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ ریزی استان قزوین گفت: برگزاری کنگره فرصتی برای قزوین است تا توانمندی‌ها و ظرفیت‌های مختلف استان در زمینه‌های فرهنگی و گردشگری به مهمانان و شاعران این کنگره معرفی شود.

 

کد خبر 1233019

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha