کشف بیش از ۱۲ هزار کیلوگرم مواد مخدر در استان یزد

امامی با اشاره به میزان کشفیات در سال جاری گفت: در شش ماهه نخست سال جاری میزان ۱۲ هزار کیلوگرم مواد مخدر در یزد کشف شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در یزد، محمد حسین امامی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان یزد در نشست خبری در جمع خبرنگاران گفت: یکی از گرفتاریهای اجتماعی به نام مواد مخدر در جامعه گریبانگیر ما است و یکی از کشورهایی هستیم که بزرگترین دغدغه و آسیب ها از آن دارد که به همین نسبت نیز باید برنامه ها بیشتر شود و مشارکت ها و دغدغه ها هم بیشتر شود.

 

وی افزود: اطلاع رسانی و آگاهی بخشی امری اساسی در این زمینه است زیرا قشر جوان ما با عدم آگاهی یا برداشت های نادرست در این مسیر به خطر می افتند.

 

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان یزد ادامه داد: شاید در دنیای امروز هیچ مجموعه ای اثرگذار از رسانه ها نباشد که ما باید از این قدرت جهت حفظ و نجات جامعه استفاده کنیم.

 

امامی گفت: وظیفه ملی و انسانی با در رابطه با نسلی که وارد مدار می شود این است که با اطلاع رسانی و آگاهی بخشی در این مسیر گام برداریم و جامعه را در مسیر سلامتی سوق دهیم.

 

وی افزود: فضای مجازی ما را اندیشیدن جدا و دور می کند که رسانه ها باید جامعه را به سمت تفکر و تعقل سوق دهند.

 

امامی بیان کرد: اجرای برنامه ای که از ظرفیت مردم و پتانسیل های بالفعل و بالقوه در اجتماع استفاده شود در دستور کار ما است تا اجتماع محوری را دنبال کنیم.

 

وی افزود: تشکیل مجمع خیرین یاریگران زندگی نیز از برنامه های دیگر ما است که در آن یکی از فعالین اجتماعی با محور قرار گرفتن از فعالان اجتماعی استفاده کرده و در جهت تحت پوشش قرار دادن افراد آسیب دیده و ایجاد اشتغال برای آنها در جهت کاهش آسیب های اجتماعی گام بردارند.

 

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان یزد گفت: آگاهی بخشی به دانش‌آموزان یکی از رویکردهای ما است که در یزد در مدرسه امام حسین یزد، کارگاه و آزمایشگاهی راه اندازی کرده ایم که در این قالب برای حضور دانش آموزان و آگاهی بخشی به آنها اقدام می‌کنیم.

 

وی گفت:  ۱۲ هزار ۴۵۹ کیلوگرم کشفیات مواد مخدر استان بوده است که حدود ۶۴ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته ایم.

 

امامی گفت: امسال ۷ هزار و ۲۵۰ نفر تحت پوشش برنامه های آموزشی و پیشگیری قرار گرفتند که در محیط های کاری بیش از شش هزار نفر و در محلات نیز حدود شش هزار نفر مورد بوده است.

 

وی گفت: در حوزه کشف به دلیل کاهش ورود مواد از سمت افغانستان کمتر بوده است .

 

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان یزد افزود: هزار و ۵۰۰ نفر در سال گذشته بانوی متقاضی درمان داشتیم که به کلینیک مراجعه کرده و یا چادر کمپ شده اند و آمار معتادان نیز تا سال ۹۷ میزان پنج درصد کل معتادان کشور را بانوان تشکیل میدادند که اکنون آمارها میزان ۱۵ درصد است.

کد خبر 1233098

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha