موسیقی نواحی مهمترین عامل پیوند فرهنگی ایران/ خواب پریشان دشمنان برای ایران تعبیر نخواهد شد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تاریخ کهن ۷ هزار ساله ایران، حافظه تفریحی و میراث مشترک زیادی را برای امروز ما به یادگار گذاشته است و نشان می دهد مردم همواره با شادی و تلخی زیادی مواجه بودند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، محمدمهدی اسماعیلی شامگاه امروز «پنجشنبه ٢۶ آبان» در مراسم اختتامیه پانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران در گرگان اظهار داشت: بررسی تاریخ ایران نشان می دهد که مردم این سرزمین همواره با تفریح و شادی زیادی آشنا بودند.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: مردم ایران، مهربانی و در کنار هم بودن ها را به آسانی به دست نیاورده اند و آن را به سادگی از دست نخواهند داد.

 

وی ادامه داد: در طول قرن های متوالی برای حفظ یکپارچگی سرزمین و همنشینی با مشکلات بسیاری روبرو بودیم و خوشحالیم که ثمره قرن ها ایستادگی و ایستادگی دوره اخیر، تشکیل و تقویت ایران یکپارچه و متحد است که در منطقه به عنوان یک کشور پیشرو با مردمانی خلاق و فرهنگی به آن نگاه می شود.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: دولت سیزدهم عدالت فرهنگی را مورد تاکید قرار داده و بر اجرای آن اصرار دارد.

 

اسماعیلی ادامه داد: فرهنگ و هنر در همه پهنای سرزمینی ایران، استعدادهای بزرگ و شگرفی دارد که برگزاری این گونه جشنواره ها می تواند امکان ظهور آنان را فراهم کند.

 

وی گفت: موسیقی نواحی هر بخشی از ایران، پیشینه گران بهایی دارد و به همین دلیل جشنواره موسیقی نواحی از مهمترین عوامل پیوند فرهنگی ایران است.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: شعر و موسیقی از جمله یادگاران ارزشمندی است که نه فقط ایران و بخش‌های مختلف سرزمین پاک ما را به هم متصل می‌کند بلکه در خارج از مرزهای جغرافیای و در حوزه فرهنگی ایران بزرگ نیز از عوامل اصلی همگرایی منطقه به شمار می رود.

 

وی گفت: در ماه های اخیر به برخی این کشورهای همسایه از جمله به تاجیکستان سفر کردم و در جشنواره هفته فرهگی این کشور شرکت کردم.

 

اسماعیلی افزود: یکی از سخنرانان این مراسم گفته بود«چطور می توانیم از ایران عزیز جدا باشیم در حالی که نام دختران خود را در دورترین روستاها ایران دخت یا ایران‌ماه میگذاریم؟

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: وقتی در کوچه و خیابان های بخارا و سمرقند قدم می زنیم گویی در شیراز و اصفهان سیر می کنیم که همه این ها به مدد پیوند فرهنگ مشترک ایرانی است.

 

اسماعیلی بیان کرد: در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر ترویج و گسترش موسیقی نواحی و اقوام ایران تاکید داریم.

 

وی افزود: همواره در سفرهای استانی با هنرمندان و پیشکسوتان حوزه های گوناگون دیدار میکنم که امیدواریم با همراهی همه بخش ها زمین رشد و بالندگی این بخش بیش از گذشته فراهم شود.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: گلستان رنگین کمان اقوام و مملو از استعدادهای فراوان در حوزه فرهنگ و ادب و هنر است.

 

اسماعیلی بیان کرد: نعمت های خداوند در این استان کامل شده و گنجینه ای از طبیعت و کوه و جنگل و دریا در آن قرار دارد.

 

وی ادامه داد: در سفر چندی قبل به مردم گلستان وعده دادم و بار دیگر تاکید می کنم که به زودی پروژه های مهم فرهنگی در گرگان و دیگر شهرهای استان به زیرساخت های فرهنگی و هنری گلستان اضافه خواهد شد.

 

اسماعیلی یادآور شد: باید با بهره گرفتن از همه ظرفیت ها و فراهم کردن امکانات کافی، زمینه اعتلای بهتر و بیشتر فرهنگ و هنر را در کشور فراهم نماییم.

 

وی گفت: دشمن برای ما خواب‌های زیادی دیده و تلاش می‌کند صفوف به هم فشرده مردم ایران را دچار اختلال کند.

 

اسماعیلی افزود: آنان با استفاده از مزدوران خود می‌خواهند خواب پریشان خود را علیه ایران تعبیر کنند اما مانند همیشه سرشان به سنگ خواهد خورد.

 

وی گفت: مردم ایران اتحاد و وحدت خود را آسان به دست نیاورده اند که بخواهند در مقابل چند مزدور و خناث متصل به شبکه عبری، عربی و غربی کوتاه آمده و بگذارند آن ها وحدت اقوام و مردم ایران را بهم بزنند.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: در روزهایی که تعدادی از مدافعان امنیت را در راه پاسداری از ایران از دست دادیم و دل های ما غمگین و سوگوار است اطمینان داریم که مسیر متعالی رشد و پیشرفت ایران بدون وقفه ادامه خواهد داشت و ایران به حرکت خود برای رسیدن به قله ترقی و پیشرفت و تمدن‌ساز نوین اسلامی ادامه خواهد داد.

 

 

 

کد خبر 1233218

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha