برگزاری ویژه برنامه هفته کتاب در کانون مشکات روستای قرطاول مراغه

به مناسبت گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی، ویژه برنامه ای با همت و هماهنگی کانون فرهنگی هنری مشکات با هدف تشویق و ترغیب دانش آموزان به مطالعه برگزار شد.

«خدیجه رزمی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان آذربایجان شرقی،اظهار کرد:به مناسبت گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی، ویژه برنامه ای با همت و هماهنگی کانون فرهنگی هنری مشکات ،کانون خدمت رضوی مسجد امام زمان (عج)، دبستان بهار و مدرسه متوسطه حدیث روستای قرطاول و با مشارکت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مراغه با هدف  تشویق و ترغیب دانش آموزان به مطالعه کتاب های درسی و کتاب های علمی و فرهنگی و اسلامی برگزار شد.

 

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری مشکات مسجد امام زمان (عج) مراغه گفت: توانایی خواندن یکی از مهمترین مهارت‌های اساسی دنیای امروز می باشد و مطالعه برای داشتن ارتباط با جامعه امروز ضروری است و مطالعه و خواندن نیز فعالیت باارزشی است که موجب افزایش دانش و اطلاعات فرد و همچنین پیشرفت جامعه در زمینه‌های مختلف می‌شود.

 

رزمی با بیان اینکه برنامه های متنوع و جذابی در راستای ترویج فرهنگ مطالعه انجام شده،اظهار کرد: روستای قرطاول دارای کانون فرهنگی هنری فعالی است که در طول سال برنامه های متنوعی در بخش های مختلف فرهنگی، هنری، تربیتی، آموزشی، مشاوره ای، ورزشی و ... را اجرا می کند که بخشی از آن مرتبط با ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی است.

 

وی با بیان اینکه همه این فعالیت ها با همت بانوان کانون انجام می شود، افزود: همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی نیز در راستای تشویق و ترغیب کودکان، نوجوانان و جوانان طرح پیوند مدرسه و مسجد در این کانون اجرا و همه دانش آموزان مدارس روستا از امکانات و برنامه های کانون فرهنگی هنری استفاده می کنند.

 

مدیرمسئول کانون،اجرای طرح شنبه های با کتاب با محوریت معرفی کتاب هایی با موضوع نماز ویژه کودکان و نوجوانان و حجاب ویژه نوجوانان و جوانان را از شاخص ترین برنامه این هفته برشمرد.

 

رزمی همچنین از اجرای طرح اهدای کتاب در این کانون خبرداد و بیان کرد: کتاب هایی با موضوعات دینی و مذهبی و اجتماعی به مدرسه متوسطه حدیث  اهداء شد.

 

وی از برگزاری نشست های بصیرتی با هدف تحقق جهاد تبیین به عنوان یکی دیگر از برنامه های شاخص کانون یاد و خاطرنشان کرد: این نشست ها برای نوجوانان و جوانان متناسب با موضوعات روز جامعه برگزار می شود.

 

 

 

کد خبر 1233250

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha