تحقق ۱۰۰ درصدی تعهد اشتغال سیستان و بلوچستان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: در فاصله چهار ماه مانده تا پایان سال، تعهد اشتغال این استان ۱۰۰ درصد محقق شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زاهدان، «حامد آرامش» در تشریح این خبر بیان کرد: پیرو ابلاغیه وزارتخانه های کشور و تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سیستان و بلوچستان متعهد به اشتغالزایی برای ۲۸ هزار و ۱۴۲ نفر شد که با حمایت و پشتیبانی استاندار و تلاش دستگاه ها، نهادها و سازمان های دخیل، این امر در فاصله یکصد و بیست و چند روز مانده تا پایان سال محقق شد.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون هشت جلسه کارگروه تخصصی اشتغال با ۹۰ مصوبه در استان به ریاست استاندار برگزار شده است.

 

دبیر کارگروه تخصصی اشتغال سیستان و بلوچستان اضافه کرد: ۸۵ درصد این مصوبات اجرایی و مابقی در حال اجراست.

 

آرامش گفت: طبق رده بندی عملکرد دستگاه ها، سازمان و نهادهای استان، بنیاد برکت با ۶۱۳۲ نفر در ردیف اول و پس از آن سازمان صمت، کمیته امداد و جهاد کشاورزی بیشترین اشتغال به ثبت رسیده در سامانه رصد اشتغال را دارند.

 

وی افزود: از حیث پراکندگی جغرافیایی، شهرستان های زاهدان، زابل، ایرانشهر، چابهار و هامون رتبه یک تا پنج ثبت اشتغال را در سامانه به خود اختصاص دادند.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یادآور شد: شهرستان هامون با ۷۵۹ درصد، زهک با ۳۷۸ درصد و زابل با ۳۲۷ درصد، بیشترین میزان پیشرفت ثبت اشتغال را (نسبت تعداد ثبت به تعهد) انجام داده اند.

 

آرامش تصریح کرد: استان سیستان و بلوچستان توانسته است با مجموع اقدامات انجام شده، رتبه چهارم اشتغال کشور در دستیابی به شاخص تعهد را به خود اختصاص دهد.

 

کد خبر 1233293

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha