ناامن نگه داشتن و ادامه وضعیت ملتهب جامعه هدف دشمن است

حجت‌الاسلام روحانی با بیان اینکه ادامه وضعیت ملتهب جامعه شگرد دشمن است گفت: اگر موضع گیری خواص در این مرحله از نبرد با دشمنان روشن نشود آنان هم در خون شهدا که ریخته می‌شود شریک هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت‌الاسلام تقی روحانی امروز (جمعه ۲۷ آبان) در خطبه‌های اول آئین عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته شهرستان رودسر اظهار داشت: در این چهارمین جمعه ماه ربیع الثانی در همین آغاز خطبه اول هم خودم و هم شما نمازگزاران را به رعایت تقوای الهی توصیه می‌کنم.

 
امام جمعه شهرستان رودسر با بیان اینکه خداوند متعال در قرآن کریم از دل‌های مریض و دل‌های مطمئن سخن گفته است عنوان کرد: وقتی انسان با تقوای الهی برای دل خود دری درست می‌کند، این امر موجب می‌شود که قلب او به روی گناه بسته شود و به سمت معاصی حرکت نکند.  


روحانی با تاکید بر اینکه حب به دنیا در حد خودش باید باشد تصریح کرد: خاصیت دنیا این است که در دلهای ما غیر خدا وارد شود و ویژگی دنیا همین است بنابراین اگر به دنیا تکیه کنیم قطعا این دنیا و طواهر ان نمی‌گذارد خداوند بزرگ در قلب های ما وارد شود.


وی به فرمایش پیامبر اکرم (ص) مبنی بر اینکه رغبت تمام و کمال به دنیا باعث افزون شدن حزن انسان می‌شود اشاره و اذعان کرد: مولای ما امیرالمومنین علی علیه السلام در خطبه همام حدود ۱۰۳ صفت برای افراد باتقوا شمرد که یکی از آنها این است که می‌فرماید انسان باتقوا در تمام احوالات زندگی خداوند متعال را شکر می‌کند. 


امام جمعه شهرستان رودسر اضافه کرد: به فرموده پروردگار متعال، کسی که از یاد خداوند متعال روی گردان شود زندگی سختی خواهد داشت و در قیامت هم کور وارد محشر خواهد شد.


روحانی در خطبه‌های دوم آئین عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته شهرستان رودسر یادآور شد: هیچ لذتی بالاتر از عبادت خداوند نیست و در همین ابتدای خطبه‌های دوم باز هم ابتدا خودم و سپس همه شما برادران و خواهران نمازگزار را به رعایت تقوای الهی و ترک گناه و معصیت توصیه و دعوت می‌کنم.


وی ضمن یاد و خاطر شهید نظری و سالروز شهادت این مرد الهی اذعان کرد: این عزیز سالها در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و در سنگرهای مقدس خدمت کرد و بعد هم در جبهه‌ مقاومت برای دفاع از اسلام ناب حضور یافت.


امام جمعه شهرستان رودسر افزود: عده‌ای که در همین کشورمان سر سفره شهدا نشسته و ارتزاق می‌کنند باید به این شهدای عزیز جواب بدهند.


روحانی ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب در مورد یادواره های شهدا فرمودند یادواره شهدا باید دو ویژگی داشته باشد اول آنکه یاد شهدا زنده بماند و دوم اینکه به واسطه آن انتقال پیام شهدا به نسل جدید انجام شود و دست‌اندرکاران این یادواره‌ها باید این جمله را نصب العین خود قرار دهند.


وی با بیان اینکه دشمن با زنده نگهداشتن یاد شهدا مخالف است و از برگزاری یادواره‌های شهدا هراس دارد اذعان کرد: همانطوری که کارشناسان ما پیش بینی کرده بودند دشمن درصدد ادامه وضعیت التهاب جامعه بود و این ناامن نگه داشتن جامعه شگرد دشمن است.


امام جمعه شهرستان رودسر ابراز داشت: اغتشاشگران برای تبدیل ایران به لیبی و سوریه باید آرزوهای خود را به گور ببرند از طرفی اعلام شد می‌خواهند جنگ مسلحانه را شروع کنند و اخیرا بن سلمان هم در اظهاراتی گفته این همان چیزی است که ما می‌خواهیم. 


روحانی تصریح کرد: ما دشمنان خود را خوب شناخته‌ایم و دیدیم که آل یهود، اسرائیل و اربابشان آمریکا چگونه پول می‌ریزند و تهییج می‌کنند و از طرفی هم آژانس انرژی اتمی و سایرین دائما در حال فشار وارد کردن علیه ایران هستند و به فرموده مقام معظم رهبری خواص باید در اینجا موضع گیری خود را شفاف اعلام کنند که متاسفانه تا به امروز این کار را نکردند.


وی ادامه داد: من امروز در اینجا از زبان شما مردم می‌گویم، آقایان خواصی که آن زمان اطلاعیه دادید و مردم نام شما را می‌دانند، اگر موضع گیری شما در این مرحله از نبرد ما با دشمنان روشن نشود شما هم در خون شهدا که ریخته می‌شود، شریک خواهید بود.


امام جمعه شهرستان رودسر یادآور شد: زمان می‌گذرد و اینها ضرر خواهند کرد، این خواص در فتنه سال ۸۸ هم همین کار را کردند و در آنجا که باید نظر بهنگام می‌دادند و دشمن را می‌شناختند اما هیچ کاری نکردند در حالی که دشمن چهره خود را کاملا برملا کرده بود و معلوم است که دست اینها در دست دشمنان است.


روحانی اذعان داشت: ملت و تاریخ این افراد را فراموش نخواهد کرد علی رقم اینکه می‌بینیم مردم را در ایذه و اصفهان به رگبار می‌بندند و طلبه را می‌کشند اما اینها چیزی نمی‌گویند.


وی با بیان اینکه بصیرت مردم از این خواص بیشتر است ادامه داد: رهبر معظم در کنگره شش هزار شهید استان قم فرمودند شهید دفاع مقدس جان خود را داد  تا دشمن خبیث و ظالم نتواند وعده خود یعنی رسیدن به تهران و به ذلت کشاندن ملت ایران را عملی کند. 


امام جمعه شهرستان رودسر با تاکید بر اینکه امروز شهدای امنیت از همه اقشار جامعه جان خود را با همین هدف نثار می‌کنند افزود: امیدواریم در این نبرد بی امان ملت و نیروهای مسلح ما و نیروی انتظامی قهرمان پیروز و موید باشند.


روحانی خاطرنشان کرد: دشمن در فتنه ۸۸ هر کاری که خواست انجام داد اما به جایی نرسید و الان هم همینطور است در حالیکه وظیفه ما ایستادگی و مقاومت است و باید همواره گوش به فرمان مقام معظم رهبری باشیم تا از فتنه‌ها در امان بمانیم.
 

کد خبر 1233332

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha