بی توجهی به مطالعه، آثار زیانباری برای جامعه به همراه خواهد داشت

به گفته شعبانی، مطالعه و آگاهی مردم از مسائل روز یکی از راه های مقابله نفوذ و حمله دشمنان بر علیه فرهنگ و اعتقادات کشور اسلامی ایران است؛ کوتاهی و بی توجهی نسبت به مطالعه آثار زیانباری برای جامعه به همراه خواهد داشت.

منوچهر شعبانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان به برنامه های هفته کتاب در شهرستان طارم اشاره کرد و گفت: همزمان با آغاز هفته کتاب و کتابخوانی نشست های کتابخوان با هدف تبیین فرهنگ کتاب خوانی به عنوان یک گفتمان رایج در سطح عموم در مجتمع شهید بهشتی آببر برگزار شد.

 

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان طارم با بیان اینکه کتاب و مطالعه پدیده ای نیست که تنها یک نهاد یا دستگاه  متولی آن باشد، افزود: ارتقای فرهنگ مطالعه نیازمند همکاری همه دستگاه های ذیر ربط است. فرهنگ کتاب خوانی باید به گفتمان کتاب خوانی تبدیل شود.

 

وی از برگزاری گلریزان کتاب در مدارس و کتابخانه های عمومی این شهرستان نیز خبر داد و گفت: كتاب همواره يكي از بهترين و شيرين ترين دوست هاي انسان مي باشد كه با تكيه بر اين اطلاعات و دانش بشري لحظه به لحظه بيشتر مي شود و تمام تلاش مجموعه دولت و نظام بر اين است كه بتوانيم سرانه مطالعه را در كشور بالا برده و در نهايت كتاب را به سبد خانوار اضافه کنیم.

 

به گفته شعبانی، 300 جلد كتاب از سوي اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان طارم به مدارس و کتابخانه ها عمومی اهداء شده است تا با اين امر مجموعه فرهنگي شهرستان توانسته باشد گامي در جهت مطالعه بيشتر و جذب دانش آموزان و جوان به سمت كتاب و كتابخواني برداشته باشد.

 

این مسئول به برپایی ایستگاه مطالعه در اورژانس بیمارستان شهدای طارم به مناسبت هفته کتاب اشاره کرد و گفت: به منظور تکریم مراجعه کنندگان و توسعه فرهنگ مطالعه و کتابخوانی ایستگاه مطالعه با عنوان آرامش کتاب در اورژانس بیمارستان شهدای طارم برپا شد تا بیماران مراجعه کننده به اورژانس در فرصت انتظار برای دریافت خدمات درمانی از کتب و مجلات بهره مند گردند.

 

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان طارم ادامه داد: مطالعه و آگاهی مردم از مسائل روز یکی از راه های مقابله نفوذ و حمله دشمنان بر علیه فرهنگ و اعتقادات کشور اسلامی ایران است؛ کوتاهی و بی توجهی نسبت به مطالعه آثار زیان باری برای جامعه به همراه خواهد داشت.

 

شعبانی همچنین به برگزاری مسابقه فرهنگی و هنری با عنوان«برنده باش» در این هفته اشاره کرد و گفت: در راستای افزایش سرانه مطالعه در بین اقشار مختلف بالاخص دانشجویان این مسابقه برگزار شد.

 

وی به دلایل بی توجهی دانشجویان به مطالعه اشاره و خاطرنشان کرد: مشغول بودن بیش از حد به دنیای مجازی و نداشتن زمان بندی مشخص، تشویق نشدن فرزندان از سوی خانواده ها در سن کودکی به خواندن کتاب، از علل اصلی کمبود سرانه مطالعه در کشور می باشد.

 

این مسئول افتتاح  نمایشگاه کتاب در این شهرستان را از دیگر برنامه های هفته کتاب و کتابخوانی در شهرستان طارم عنوان کرد و گفت: یک‌هزار جلد کتاب در 210 عنوان با مضامین علمی – دینی، قرآن، ادبیات، کودک، تاریخی، عرفان، هنری، محرم و فرهنگ عاشورایی با 20 در صد تخفیف در معرض دید بازدید کنندگان و علاقمندان حوزه ادب و قلم  قرار گرفته است .

 

وی یکی از مهمترین و بهترین راه های افزایش اطلاعات عمومی را مطالعه کتاب نام برد و گفت اگر بتوان مردم را با هر روشی که می شود به کتاب و کتابخوانی تشویق و ترغیب کرد و استعدادهایی که در جامعه می باشد را شناسایی کرد، توسعه و پیشرفت و آبادانی آن کشور تضمین شده خواهد بود.

 

شعبانی خاطرنشان کرد: نمایشگاه بزرگ کتاب طارم از 24 آبان ماه به مدت 10 روز صبح ها از ساعت 10 الی 13 و بعدازظهر  از ساعت 16 الی 19  در محل مجتمع فرهنگی و هنری شهید بهشتی آب بر آماده بازدید علاقمندان و دوستداران علم و فرهنگ و ادب  خواهد بود.

 

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان برگزاری برنامه قصه گویی و مسابقه نقاشی را از دیگر برنامه های این هفته در طارم خواند و گفت: هدف از برگزاري اين رويداد هنري تشويق و ترغيب کودکان ونوجوانان براي حضور در کتابخانه است.

کد خبر 1233425

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha