آمادگی خراسان جنوبی برای برپایی نمایشگاه در کشور قرقیزستان

ذاکریان گفت: خراسان جنوبی توانایی دارد در بخش های صنایع غذایی، تبدیلی و کشاورزی و صنایع دستی اقدام به برگزاری نمایشگاه در کشور قرقیزستان کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، مرتضی ذاکریان صبح امروز شنبه (۲۸ آبان) در نشست هماهنگی سفر سفیر قرقیزستان به بیرجند اظهار داشت: پیشنهادات خود را درخصوص افزایش تجارت و ایجاد بانک های ایرانی در این کشور ارائه شده است.

 

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی به بحث واردات و صادرات محصولات تولیدی خراسان جنوبی اشاره کرد و گفت: خراسان جنوبی محصولات مختلفی از جمله زرشک، زعفران، پشم، طیور، مواد معدنی و ... دارد که می تواند به کشور قرقیزستان صادر کند.

 

وی در ادامه بیان کرد: برنامه های سفر سفیر قرقیزستان به گونه ای تهیه شود تا سفیر قرقیزستان با ظرفیت ها و پتانسیل های خراسان جنوبی آشنا شوند.

 

ذاکریان به بحث برپایی نمایشگاه های دو طرفه گفت: خراسان جنوبی توانایی دارد در بخش های صنایع غذایی، تبدیلی و کشاورزی و صنایع دستی اقدام به برگزاری نمایشگاه در کشور قرقیزستان کند.

 

وی در پایان عنوان داشت: پیشنهاد می کنیم که بعد از اجرای این سفر یک هیئت از خراسان جنوبی به کشور قرقیزستان جهت افزایش تعاملات و ارتباطات سفری داشته باشند.

 

 

 

 

کد خبر 1233478

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha